afbouwen inbakeren

Hoi,
Isis (14 weken) slaapt nu 6 weken ingebakert in een Pacco inbakerdoek. Het heeft ons allen veel rust en regelmaat gebracht en een blije uitgeruste baby! Nu willen we af gaan bouwen,  t gevoel dat ze nu ook zonder kan slapen, wel spannend tuurlijk! Vooral de nachten.............Hebben jullie ervaring met afbouwen (zowel goede als minder goede), hoor graag reacties,
x Esther

Hoi,
Wij bakerden onze dochter ook in sinds ze een week of 3 was. Rond de 3 maanden ging ze 's nachts haar hele bed door, we waren toen een beetje bang dat ze misschien op haar buik zou gaan draaien en zijn er toen eigenlijk gelijk mee gestopt. We hebben toen een slaapzakje gekocht en het ondereind stopten we dan een klein slukje in zodat ze niet heel veel kanten op kon. 's Nachts ging het gelijk heel goed, alleen overdag ging ze weer steeds kortere slaapjes doen, dus zijn we daar na twee weken wel weer jammer genoeg mee begonnen!Overdag kan ik haar toch beter in de gaten houden, zodat ze niet evt gaat draaien. Zo gaat het eigenlijk heel goed, maar ze is nu 18 weken, dus ik zal binnenkort toch maar weer eens gaan proberen hoe het nu gaat overdag.
Je moet het maar gewoon proberen misschien doet jouw dochter het wel gelijk goed, en anders ga je er gewoon nog een tijdje mee door, dan is ze er vast nog niet aan toe!
doei

hoi

Mijn zoontje Kay is ook ingebakerd geweest, ik had een 'swaddle me' ( een Paccodoek, maar dan goedkoper)
Bij inentingen  mag  je kindje  24 uur niet ingebakerd zijn, dus lag hij deze 24 uur in een slaapzakje en kon de buurvrouw een nieuwe 'swaddle me' maken, omdat Kay eruit gegroeit was.
Dit duurde even en ik heb hem de dagen erna ingebakerd in de inbakerdoeken.
Mijn vriend kon dit inbakeren niet en heeft hem tijdens een paar slaapjes niet ingebakerd.
Kay lag in zijn slaapzak heerlijk te slapen, dus toen hebben we besloten om helemaal te stoppen met het inbakeren.
Het gaat nog steeds allemaal heel goed. Overdag slaapt hij weinig (hij is gewoon niet moe), maar  's nachts slaapt hij nu zelfs door.
Wij zijn dus plotseling gestopt, maar  Kay  vindt het prima.

groetjes Nicole  

Goeiemorgen,

Hier ook hetzelfde 'probleem'. Mijn zoontje nu bijna 5 en een halve maand slaapt ook in de pacco. Overdag zonder pacco is een drama, korte slaapjes en het duurt heel lang voordat hij slaapt. Nou was ik gister op het bureau en daar werd me verteld dat je wat afbouwen betreft het binnen gedeelte van de pacco eruit kan halen en alleen het buitenste gedeelte (lossere armpjes dus) kan gebruiken. Snappie.........
Vannacht gelijk gedaan,   ging best.

Succes de aanhouder wind en het zal best lastig worden.

Heej Sylwils,

Wat een goei tip!! Wij zitten met precies hetzelfde probleem. Zoontje van bijna 5 maanden; ook in de Pacco en overdag ook hazeslaapjes en verschrikkelijk moeilijk in slaap kunnen vallen (terwijl hij overduidelijk ontzettend moe is). Doe je hem dan overdag ook alleen in de buitendoek? Zo niet: hoe los je dat overdag op? Ik word namelijk zo langzamerhand een beetje wanhopig, want ik weet niet hoe ik hem in slaap moet krijgen.... Wie kan me helpen?

Groetjes,
Kipling26

hallo,

mijn zoontje heeft ook vanaf 3 weken in de pacco doeken geslapen, hij is nu 4,5 maand en heb hem sinds vorige week in de bakerzak liggen, dit gaat hartstikke goed, zal waarschijnlijk het zelfde werken als alleen de pacco buitendoek, maar in de bakerzak mogen ze gewoon blijven slapen ook al kunnen ze straks draaien, en de zak is niet zo warm, dus kunnen ze in de zomer ook lekker in blijven slapen, mijn zoontje is van de een op de andre dag overgegaan en zijn slaappatroon is precies hetzelfde gebleven, dus misschien ook iets voor jullie kindjes?

nou succes, groetjes susanne

Hallo,

Wat een handige tip, om alleen de buitenste doeken van de pacco te gebruiken. Onze dochter ligt namelijk ook al vanaf dat ze 3 weken was ingebakerd en kan inmiddels al op haar buik draaien in de box, vorige week lag ze ook in de pacco doeken al op haar zij. Dus ik begon het wat gevaarlijk te vinden, maar zonder pacco doeken ging ze echt niet slapen, dan bleef ze maar huilen. Maar nu ik die binnenste eruit heb gehaald, gaat het wel goed. Dus echt super bedankt voor de tip!

Groetjes vlindertjes

Hoi allemaal,
weer een paar weken verder, het afbouwen gaat goed. Isis heeft ruim 9 weken in de Paccodoek ingebakert geslapen. Een paar weken geleden begonnen met afbouwen, was toen echt te vroeg. Weer  een week gestopt, en toen, 6 slaapjes, verspreid over zes dagen (de ochtendslaapjes, haar beste slaapje) 3x ene  armpje los en 3x ander armpje los. Dit ging redelijk goed. Het inslapen was geen probleem meer, alleen het doorslapen. Toen was ze 4maanden, kreeg prikjes en mocht 24 uur  niet ingebakert worden. Ging best goed, vooral de avond en de nacht! In een slaapzakje met lange mouwen, strak ondergestopt. De dag erna zijn we doorgegaan, iedere dag een slaapje erbij. Het gaat boven verwachting goed! Ze slaapt nu al 4 van de 5 slaapjes 'los' Dus we zijn trots op haar. Ik moet wel zeggen dat ze nu ook meer controle  over haar armpjes heeft en niet meer  'bang' van haar eigen handen is.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van de bakerzak, hij werd ook afgeraden door het cb, maar  als het heel anders was gelopen had ik er misschien ook wel voor gekozen.
Het afbouwen is en was spannend, maar uiteindelijk komt het goed.
Vanmorgen was Isis rond 6.30 uur wakker en lag ze lekker te brabbelen en te kraaien, heel grappig om te horen. Ze lijkt ook niet meer wakker  te worden van rondmaaiende armpjes, succes allemaal, ik hou jullie op de hoogte,
x Esther (Isis 29-11-06)  

Terug
Bovenaan