Afbouwen inbakeren

A

Anoniem

Guest
Hello moeders,

Daan ligt al 3 maanden ingebakerd, met de 'Bakerzak'. Inmiddels is hij de 6 maanden gepasseerd en zit ik te denken om eens te gaan afbouwen. Eergisteren draaide hij namelijk opeens van rug naar buik! Schrok me rot en dacht gelijk aan de nachten in die Bakerzak. Lichte paniek bij mij...
Een week of 3 geleden heb ik al eens geprobeerd af te bouwen, maar dat werd helemaal niks! Overdag heb ik hem toen in een gewoon slaapzakje gedaan, maar die armen bleven maar zwieren. Slapen werd echt weer een moeilijk verhaal. En hij werd er bepaald niet vrolijker van! Maar ja, nu die zich toch aan het omdraaien is... Bij de info van de Bakerzak staat wel dat kindjes zich rustig kunnen omdraaien en makkelijk weer terug kunnen draaien. Maar ik vind het toch eng!!!

Wie o wie heeft er al ervaring in het afbouwen? Moet ik doorzetten?

gr Anita

hallo,

dinand heeft ook vanaf het begin ingebakerd gelegen, en later is ie in de bakerzak gegaan, toen hij ging draaien moest ik constant mn bedje uit om hem weer terug te draaien, dus toen ben ik hem uit gaan doen, ik was toch de hele nacht wakker, hij heeft 2 nachten flink gehuild en toen was het over, ik heb hem wel 2 knuffeltje gegeven, en daar slaapt ie nu dus mee, dan hebben ze iets om vast te houden, ik vond het ook niets dat draaien in de bakerzak en het schijnt idd wel te mogen, maar ik voelde me daar niet echt lekker bij, succes,

groetjes susanne

He Susanne,

Bedankt voor je reactie.
We hebben Daan vandaag in de trappelzak/slaapzak gedaan. Er ligt een rammelaar en een knuffel in bed. De eerste keer sliep ie vrij vlot in. De tweede keer vond ie het al wat minder. Snel weer wakker. En inderdaad: huilen.
Heb jij gelijk ook de nachten door gepakt? Of heb je eerst even laten wennen aan overdag zo slapen?

gr Anita

hoi,

wij hebben ook gelijk de nachten erbij gepakt, omdat hij de hele tijd draaide en niet zelf terug kon komen moest ik constant mn bed uit om hem weer goed te leggen, dus wij hadden zoiets van als we toch hele nachten bezig zijn kunnen we net zo goed dat meteen afwennen, wakker waren we toch, en dat heeft 2 nachten geduurd, was wel even doorzeten maar nu gaat het perfect alleen in de slaapzak, en hij heeft zelfs vandeweek zonder slaapzak geslapen, overdags heeft het wel een week geduurd hoor voordat ie lekker weer zn slaapjes sliep, de ene keer ging het beter dan de andere keer, maar ik ben nu achteraf blij dat we door hebben gezet, je moet even doorbijten, maar het is wel lekker zo en ik hoef me niet meer druk te maken als hij lekker op zn buik slaapt.
succes

groetjes susanne

hoi
Nou...duimen maar! Daan ligt op bed, in zijn trappelzak. Hij sliep redelijk vlot in, dat was vanmiddag wel anders! Vannacht ga ik eruit als het moet en morgen nacht zal manlief eraan moeten geloven, want dan ben ik aan het werk. (slaapdienst, dus in iedergeval een nacht van 6 uurtjes)
Vanmiddag is ie vaak wakker geworden, gillen, verder slapen! Hopelijik gaat het vannacht een beetje redelijk. Voor mij maar natuurlijk ook voor hem!

gr Anita

Hey,

Het duimen heeft geholpen hoor! Daan heeft goed geslapen. Om 21.30u even wakker, huilen. Maar een en een aai over zijn bol was genoeg. En vanmorgen om 6u werd mr weer wakker. Hij schrok wel want begon direct weer te huilen. Dat deed ie nooit, hij kletste altijd. Maar misschien komt dat wel weer.

Vanmorgen PRUT! Huilen en vooral niet slapen. HIj heeft al met al 20 min geslapen denk ik. Ik heb hem wel in bed laten liggen.
Nu ligt ie weer voor zijn middag tukje. En hij sliep vlot. Moest ook wel, gezien de ochtend.

We pakken nu ook maar door. Tot nu toe vind ik het best redelijk gaan.

gr Anita

Wij zijn ook de bakerzak aan het afbouwen... Daisy is nu ruim 8 maanden. We hebben besloten om eerst een week alleen overdag in de gewone slaapzak te proberen en dan ook 's nachts. Tot nu toe is het ff wennen, maar het gaat steeds beter!
Ik moet zeggen dat ze 'snachts wel heel goed erin slaapt ondanks dat ze kan omrollen en zitten met de zak. Ik ben benieuwd of ze ook gaat staan met een gewone slaapzak aan maar ja dat zijn dan weer andere zorgen voor later :)

Terug
Bovenaan