afbouwen inbakeren

Mijn dochter is nu 3,5 maand oud en ze slaapt nog steeds ingebakerd. Wanneer zijn jullie begonnen met afbouwen? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Op dit moment kan ze niet goed slapen, zonder de doeken (na een halfuurtje is ze dan weer wakker) en met de doeken slaapt ze meestal 1,5 a 2,5 uur overdag en s'avonds 11 uur achtereen.

Jullie reactie's zijn welkom!

Groeten,
Rozemarijn
 
Wij hadden ons zoontje in een puckababy. Het is nog een hele tour geweest om dat af te bouwen. Als ze op een gegeven moment gaan rollen, is het verstandig om de bakerzak afgebouwd te hebben. Je kan beginnen met 1 armpje los. Net zo lang totdat dat goed gaat. Dan doe je de andere arm ook los. Zodra dat ook goed gaat, probeer je de hele bakerzak weg te laten. Hier heeft het echt een hele tijd geduurt, dus geef jezelf en je kindje rustig de tijd!

Succes!
 
Ja, ik zorg voor warme kleertjes als ze in een trappelzak ligt. Ze is nog niet bezig met omrollen, dus het heeft ook geen haast, denk ik. Ze heeft alleen een plat achterhoofdje waar ze zo min mogelijk op moet slapen en door dat inbakeren mag ik haar niet op haar zij leggen. Doordat ze zoveel slaapt word haar achterhoofdje niet veel boller...ze ligt altijd plat op haar achterkant. Volgens de fysio. kan je daar niets aan doen. Ik heb allerlei oefeningen voor als ze wakker is, maar dat is ze maar max. 1,5 uur...dus dat is ook niet veel....
 
hoi rozemarijn,

wellicht een tip voor het platte achterhoofdje:
probeer haar als ze op haar rug ligt, de ene keer haar hoofdje rechts te leggen (dus op haar rechterwang) en bij de volgende slaapje andersom... wellicht dat dat (iets) helpt
 
Er bestaat ook een "back to sleep" wat een plat achterhoofdje zou voorkomen, heb er zelf geen ervaring mee maar heb het even voor je opgezocht:

http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d276_matras_toebehoren.html

Misschien is dat wat?

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan