Afbouwen johannesbroodpitmeel?

<p>Sinds vorige week zijn wij gestart met oefenhapjes. Het is een feestje om te zien hoe serieus onze dochter aan het proeven, smakken en happen is. Doordat ze nu andere voeding erbij krijgt, al zijn het kleine oefenhapjes, heeft ze uiteraard weer last van haar darmen. Eindelijk kreeg ze vandaag een poepluier. Het ging erg, maar dan erg moeizaam. Het leek net stopverf wat eruit kwam. </p><p>Nu gebruiken wij op haar flessen 180 cc 2 scheptjes nutriton (johannesbroodpitmeel). Dit vanwege vele spugen. Het was even uitvinden wat de juiste verhouding was om haar darmen en het niet spugen in balans te krijgen. Dat ging erg goed zo.</p><p>Nu zegt mijn gevoel dat gezien haar ontlasting nu minder moeten gaan indikken. We kunnen uiteraard weer eindeloos experimenteren totdat we eureka gevonden hebben. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan ons in de juiste richting sturen ?</p><p>Ik lees graag jullie ervaringen. </p>
 
Wij gebruiken het ook door de fles. Toen we begonnen met oefenhapjes was de ontlasting inderdaad wat dikker en moeizamer, wij hebben de johannesbroodpitmeel niet afgebouwd omdat het zich na 2 week weer herstelde. De darmen hadden gewoon even tijd nodig om te wennen aan ander voedsel
 
Sorry totaal geen antwoord op je vraag! Maar welke fles en speen gebruik je voor de ingedikte voeding?
De logepedist en cb arts hebben ons namelijk voor jongste zoon advies gegeven te kijken of hij door beetje indikken, minder last  krijgt van verslikken en te veel lucht meekrijgen (erg onrustige drinker). Net mee begonnen en 2 scheppen op 180 lijkt heel goed te gaan. Loop alleen zo te klooien met welke speen!
 
Het idee om het even aan te zien, hadden wij gisteravond ook. Toch kon ik het niet laten om er een half schepje vanaf te halen. Tot nu toe spuugt ze niet. We gaan het nu even aanzien. Ik was 'vergeten' dat verandering van spijs inderdaad even twee weken de tijd nodig heeft ? thx voor de reactie.
@Carpincho vragen mag altijd. Daarvoor zijn we hier. Wij hebben gewoon uitgeprobeerd totdat we de juiste speen vonden. In ons geval is dat maat 3. Wij gebruiken dr. Browns flessen. Succes!
 
Net gelijk geprobeerd! Hij tikte even heel die fles weg in 10 minuten.... Dat vind ik wel beetje snel maar hij heet geen een keer lopen hoesten of proesten dus dat is wel super.
 
?? dat ging bij ons ook zo in het begin. Je zou ook 2 kunnen proberen, om te zien of dat wat rustiger gaat. Ik kreeg het advies van een drie-fase speen. Kun je gedurende de voeding draaien. In het begin is de melk nog weinig ingedikt. Dan zou je een kleiner gat kunnen gebruiken en naar mate het dikker wordt het gat groter maken. Alleen heeft dr browns deze speen niet. Wij hebben het bij nr 3 gelaten en stoppen halverwege bewust even, omdat het voor haar anders te snel gaat.
 
Terug
Bovenaan