Afbouwen late fles, rijstebloem?

<p>Hoi allemaal, onze dochter is nu 4 maanden en we zouden zo langzamerhand willen beginnen met het afbouwen van de late fles, die is om 11u. Ze heeft een goed ritme. 07.00 11.00 15.00 19.00 en dus 23.00. Als we die van 23u niet meer geven moet ze dan overdag meer drinken? Ze krijgt nu 180+6. En kunnen we de fles van 19.00 met rijstebloem gaan geven? Een van de redenen dat we ook van de fles van 23u afwillen is omdat we haar daar voor wakker moeten maken en vaak drinkt ze die fles niet eens leeg. Vervolgens slaapt ze tot 06.00/06.30. En stop je dan in 1 keer met de fles van 23u of bouw je dit af?</p><p> </p>

hoi
Als je je dochter moet wakker maken en ze drinkt de fles niet leeg dan zou ik haar lekker laten slapen en mischien dat ze s'ochtens iets eerder komt en je hoeft geen exstra flessen overdag te geven of groter te maken 

Lekker laten slapen en overdag de 5 voedingen verdelen dus wellicht om de 3u. Zo doen wij het hier met een kleine van 3 mnd. Gaat super! Flesjes om de 3u (meld zich dan ook zelf echt wel) en dan laatate fles om 20u en hij slaapt tot 7.45u/8u ?

Hoi,
Ik zou geen rijstebloem geven, als ze nu al goed slaapt dan is dit echt overbodig. Heeft trouwens ook niks te maken met doorslapen etc.
Wat hier boven gezegd wordt, om de 3 uur aanbieden.
Zal ze dan misschien ook wel willen omdat ze dan lekker zo lang heeft geslapen.

Ik zou gewoon eerst proberen zonder rijstebloem en kijk even hoe het gaat! Wij maken onze kleine nooit wakker en slaapt van half 6 tot 3 a 4uur. Ik zou hem er wel wat later in willen leggen zodat hij dan snachts niet meer komt maar zit ik de hele avond met een krijsend kind wat moe is. Wij hebben ook geen zin om te wachten tot 2300 want meestal liggen wij er dan allang in! Dus ik zou als ik jullie was gewoon aan kijken! Wij merken nu ook dat hij steeds langer doorslaapt.

Terug
Bovenaan