Afbouwen melk + brood eten

Beste allemaal,

Onze kleine is inmiddels 9 maanden oud. Ze krijgt momenteel nog 4 flessen melk per dag en we proberen haar brood te laten eten. Het brood eten lukt nauwelijks tot niet (soms eet ze twee stukjes, soms draait ze weg en wil ze niets) en we hebben ook allerlei smeersels geprobeerd. Het slaat gewoon niet aan, wel blijf ik aanbieden. Is dit herkenbaar? Het maakt me nogal onzeker. De 4 flessen zijn om 7/11/15/19 uur (4x180cc6scheppen). Ze drinkt ze niet op, soms wel. Ik heb op aanraden van het cb de fles van 11 proberen te rekken tot na haar boterham. Zo kan ik uiteindelijk de fles van 11 en 15 uur samenvoegen. Maar het lukt niet. Ons dametje is stipt op de klok :) en vraagt duidelijk om haar flessen. Vervolgens drinkt ze deze niet op.

Wie heeft tips. Is het een idee om minder melk aan te bieden bijvoorbeeld (kleinere flesjes). Het brood eten vind ik ook echt een dingetje. Ik weet dat je niet moet vergelijken en elk kindje uniek is, maar andere kindjes happen al een boterham weg en wij zijn nog lekker aan het ‘stoeien’. Wil haar niet teveel druk opleggen omdat dit misschien juist tegenwerkt maar tja.. ben ook een beetje door ideetjes heen. Onze kleine meid is ook klein geboren (dysmatuur) en wil graag al het mogelijke doen haar goed te laten groeien.

Alvast bedankt voor het meedenken :).
 
07.00 fles09.00 fruithap11.30-12.00 boterham
15.00 fles
15.30 snack zoals maisknabbel, koekje, fruit, soepstengel etc.
17.30 groentehap (200 gram) en vaak nog een toetje toe (griekse yoghurt)
19.00 laatste fles

Eigenlijk eet ze alles super goed (behalve brood). Vooral haar groentehapje en fruithap vind ze erg lekker, ze eet daar meer dan voldoende van :).
 
Je kunt proberen een beetje fruithap op brood te smeren. Is een bekende smaak dus eet vaak beter. Verder niet te vers brood, plakt meer dan oud brood.

Wat je ook kunt doen is in plaats van een fles om 11:00u om half 12 pap geven. Zou dan wel af en toe brood blijven aanbieden, om wel te laten wennen aan het eten van brood. Meestal is het niet de smaak maar de structuur waar ze aan moeten wennen.

Maar gezien haar leeftijd niet druk om maken, komt vanzelf. Spelenderwijs leren eten is het allerbeste en zolang ze haar voedingsstoffen binnen krijgt is het prima
 
Niet te druk maken om het brood, vooral als ze andere dingen wel goed eet. Ik heb 4 kids en de een at gelijk vanaf 6 mnd goed brood en de ander moest er tot een jaar niks van hebben. Het is bij allemaal goed gekomen?
 
Als ze granen op een andere manier binnen krijgt is brood geen must. 
Een pastasalade (minipasta :)) of havermout ofzo kan ook. Heerlijk dat ze haar groenten zo goed eet, dat is ook belangrijk. 
Brood gewoon af en toe blijven aanbieden als jij het ook eet. Ze gaan het vanzelf mee eten. Lekker mee spelen mag ook nog. 
 
Terug
Bovenaan