afbouwen met inbakeren

Ik heb een zoontje van 6 1/2 maand hij word sinds dat ie 3 weken oud is ingebakerd maar nu begint met draaien op zijn buik terwijl die in zijn doeken ligt, nou wil ik het gaan afbouwen maar hij slaapt dan echt slecht heeft iemand tips voor me hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ik hoor graag van jullie

veel liefs lies
 
Ik heb mijn zoontje ongeveer dezelfde tijd ingebakerd. Hij was er ook echt toe aan stoppen toen hij ruim 6 maanden was. Ik ben eerst gestopt met inbakeren overdag. Heb hem wel een trappelzak aangetrokken. Na een maand ben ik ook 's nachts gestopt. Het verliep boven verwachting goed. Na ongeveer 3 dagen zonder doeken kreeg hij een kleine inzinking. We hebben toch doorgezet en daarna ging hij zelfs langer slapen dan dat hij in de doeken deed.

Succes ermee !
 
Wij hebben voor ons dochtertje een bakerzak aangeschaft. Eigenlijk een trappelzak zonder armsgaten. Niet zelf fabriceren, aub dat kan gevaarlijk zijn. Deze zijn bekeken en goedbevonden (TNO, geloof ik). Er komt in Kinderen een artikel over, in het oktobernummer. Wij zijn erg enthousiast. Het is een fijne tussenvorm tussen bakeren en trappelzak.

Succes! (ps. www.bakerzak.nl)
Esther
 
Ik heb bijna 8 maanden ingebakerd. Mijn zoon gaf eigenlijk zelf aan dat hij niet meer wilde, hij rukte zich los uit de doeken. Eerst een lastige tijd gehad: met doeken niet willen slapen, maar zonder doeken niet kunnen slapen.
Ik heb een slaapzakje gekocht en daar eerst de armsgaten van dichtgenaaid. Op een gegeven moment stak hij zijn armen gewoon door het halsgat, dus toen heb ik hem gewoon in de slaapzak gelegd met de armpjes door de gaten en opeens ging het goed!
Heel veel succes!
 
Ons dochtertje werd vanaf 2 weken ingebakerd. Nu met 11 weken slaapt ze alleen 's nachts nog in haar doeken en de overige slaapjes tussen stabilisatieblokken op haar zij. Wij zijn hier mee begonnen ivm de hitte en omdat ze een keer ziek was. Ze vindt op haar zij liggen prettiger dan op haar rug liggen, anders maaien haar armen nog te veel. Dus misschien een idee!

Succes Christel
 
Terug
Bovenaan