Afbouwen met voorraad borstvoeding

Hallo, ik begin straks weer met werken en wil dan al zijn begonnen met afbouwen.
Omdat ik wel wil dat mij dochter langer borstvoeding krijgt ben ik een voorraad aan het aanleggen in de vriezer.
Zijn er meer vsn jullie die dit deden? Dus wel al afbouwen in live borstvoeding geven maar dat je kind het nog krijgt via afgekolfde vriezer voorraad?
Misschien verstandig om te kijken of ze eerder überhaupt KV accepteert voordat ik ga afbouwen?

Ik kolfde op het werk dus ging ik niet afbouwen. Wat ik kolfde, ging naar het KDV. Ik ben met ruim acht maanden gestopt met kolven en begon het afbouwen en gecombineerd voeden (nooit een grote voorraad gehad). Rond 14 maanden volledig gestopt.

Afbouwen gaat niet goed samen met extra kolven, naar mijn idee. Om af te bouwen moet je het kolven/voeden minderen namelijk.

Je werkgever is wettelijk verplicht je ruimte en tijd te geven om te kolven, indien je dat wenst.

Afbouwen gaat niet goed samen met extra kolven, naar mijn idee. Om af te bouwen moet je het kolven/voeden minderen namelijk.

Je werkgever is wettelijk verplicht je ruimte en tijd te geven om te kolven, indien je dat wenst.
Ik ben nu extra aan het kolven zodat ik straks als ik werk kan afbouwen. Omdat ik graag mijn dochter zo lang mogelijk BV wil geven, ben ik nu die voorraad aan het opbouwen. Dit zodat zij BV kan blijven drinken terwijl ik niet meer de borst zelf geef.

Ik ben nu extra aan het kolven zodat ik straks als ik werk kan afbouwen. Omdat ik graag mijn dochter zo lang mogelijk BV wil geven, ben ik nu die voorraad aan het opbouwen. Dit zodat zij BV kan blijven drinken terwijl ik niet meer de borst zelf geef.
Als het doel is om zo lang mogelijk borstvoeding te geven, bouw je niet af maar kolf je onder werktijd. Het klinkt paradoxaal in innocent om nu je productie te verhogen om straks af te bouwen. Geen idee hoe oud je kindje is, maar hoe jonger, hoe groter de kans dat je productie dit niet aankan en dat je eerder moet stoppen dan je eigenlijk voor ogen hebt.

Om een voorraad op te bouwen is extra kolven naast live voeding nodig. Je zou kunnen berekene hoelang je haar bv zou willen geven en zorgen dat je de aantal ml beschikbaar hebt. Intussen kan je dus geen voorraad gebruiken maar moet je live voeden.
heb je de je ideale voorraad dan kan je beginnen et afbouwen van live voeden. En ook pas dan beginnen met het combineren van kv en bv.

Terug
Bovenaan