Afbouwen nachtvoeding

Hoi meiden,

Mijn dochter Felina is nu 8 weken oud, en krijgt nog steeds 8 flessen van 110ml voeding per dag (Felina komt namelijk nog elke nacht voor een voeding).
Ik zou erg graag van die nachtvoedingen af zijn.

Hebben jullie misschien tips over hoe ik de nachtvoeding kan afbouwen en over kan stappen op minder flessen???

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Feetje,

Onze  dochtertje is van 28 maart 2006 en krijgt sinds ze 8 weken is 5 a 6 flessen van 165 ml. Voor de nacht bieden wij haar meer aan (200 ml.) en dan zien we wel wat ze drinkt. Ze krijgt de laatste fles om ongeveer 22 uur en dan is ze er weer rond 05.30 uur of 6.00 uur. Overdag zit er tussen de voedingen ongeveer 4 uur. Soms iets meer, soms iets minder. De laatste fles mengen wij ook met voeding voor hongerige baby's.
Onze dochter was bij de geboorte ruim 8 pond en is nu 10 pond.

Succes!
 
Hoi Feetje,

Mijn zoontje is nu 6 weken en 2 dagen. Vanaf dat ik een week thuis was (na bijna een week ziekenhuis, dus hij was toen bijna twee weken) krijgt al om de vier uur een fles. We hebben daarom vanaf toen op 6 flessen per dag gezeten en alleen de hoeveelheid is veranderd. Hij krijgt nu nog 5 keer 125 ml (ongeveer 04.00, 7.45, 11.45, 15.30, 19.30 en de laatste fles van ongeveer 23.15 uur geven we hem 150 ml.) Ik moet zeggen dat ik nu begin te merken dat hij soms overdag ook nog iets meer wil en dan geven we hem alsnog 20 a 30 ml erbij.

Hij heeft  dit weekend 1 nachtje doorgeslapen, maar de nachten erna gingen weer anders. Weer een keer om 04.15, maar ook een keer om 05.30 uur. Ik merk dus wel dat hij daarin een beetje veranderd nu. Als ik jou was zou ik zeker naar zes flessen toe gaan, want je mag vanaf haar gewicht, zoals ze hier zeggen nu al naar de 5 flessen toe gaan werken. Ik zou ook gewoon die tijden aanhouden zoals ik ze ongeveer heb, maar om 03.00, 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 zijn ook mooie tijden, alleen lukt dat niet altijd met de nachtvoeding bij ons. Kijk, en dan kan je proberen op een gegeven moment de nachtvoeding iets minder aan te bieden en zo steeds meer af te bouwen.
Qua gewicht zitten jou dochter en mijn zoontje nu precies gelijk, alleen scheelt het dan wel 2 weken, maar daarom kunnen we het denk ik wel een beetje vergelijken.
Ik denk dat ik s'avonds maar iets van de voeding voor hongerige baby's door de fles ga doen. Ze zeggen dat ze daar ook langer op slapen. Als het niet lukt ga ik gewoon weer terug. Je moet toch af en toe het een en ander proberen denk ik.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes en laat je nog een keer weten wat je nu geprobeerd hebt?

x Mel (april-forum)
 
Hoi Mellow,

Ik heb vandaag het cb gebeld, met de vraag of ik minder flessen kan gaan geven.
Ik mag nu 6 flessen van minimaal 120 en maximaal 150ml om de 4uur gaan geven.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

Groetjes,
Feetje
 
Hoi,

Ik heb makkelijk praten want mijn zoontje heeft eigenlijk nooit echte nachtvoedingen gehad, hij kreeg vanaf het begin om 23.00 uur de laatste voeding en de eerste rond een uur of 5.00/5.30 uur. Maar ook dat was maar van korte duur, hij ging al vrij snel slapen tot 8.00 uur, dan maakte ik hem wakker.
Ik denk dat je kindje zelf wel aangeeft of ze er aan toe is of niet om de nacht door te slapen en meer overdag te gaan drinken. Als je haar bijvoorbeeld echt wakker moet maken 's nachts, dan is ze er vast aan toe om door te slapen. En dan zou je overdag meer kunnen gaan geven.
Je kan haar natuurlijk overdag meer aanbieden, kijken wat ze daarvan op drinkt en of ze op die manier dan 's nachts ook niet meer komt. Ze moet in ieder geval wel een aantal ml melk op een dag binnen krijgen. Ik kreeg op 't cb altijd het rekensommetje van 150-180cc per kilogram gewicht dat is wat ze op een dag binnen zou moeten krijgen. vanaf 3 maanden wordt dat elke maand 10cc minder.

Succes, je zal zien zo in eens slaapt ze door....dan schrik je je wezenloos. Althans dat had ik de eerste keer.

Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan