Hoi Feetje,
Mijn zoontje is nu 6 weken en 2 dagen. Vanaf dat ik een week thuis was (na bijna een week ziekenhuis, dus hij was toen bijna twee weken) krijgt al om de vier uur een fles. We hebben daarom vanaf toen op 6 flessen per dag gezeten en alleen de hoeveelheid is veranderd. Hij krijgt nu nog 5 keer 125 ml (ongeveer 04.00, 7.45, 11.45, 15.30, 19.30 en de laatste fles van ongeveer 23.15 uur geven we hem 150 ml.) Ik moet zeggen dat ik nu begin te merken dat hij soms overdag ook nog iets meer wil en dan geven we hem alsnog 20 a 30 ml erbij.
Hij heeft dit weekend 1 nachtje doorgeslapen, maar de nachten erna gingen weer anders. Weer een keer om 04.15, maar ook een keer om 05.30 uur. Ik merk dus wel dat hij daarin een beetje veranderd nu. Als ik jou was zou ik zeker naar zes flessen toe gaan, want je mag vanaf haar gewicht, zoals ze hier zeggen nu al naar de 5 flessen toe gaan werken. Ik zou ook gewoon die tijden aanhouden zoals ik ze ongeveer heb, maar om 03.00, 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 zijn ook mooie tijden, alleen lukt dat niet altijd met de nachtvoeding bij ons. Kijk, en dan kan je proberen op een gegeven moment de nachtvoeding iets minder aan te bieden en zo steeds meer af te bouwen.
Qua gewicht zitten jou dochter en mijn zoontje nu precies gelijk, alleen scheelt het dan wel 2 weken, maar daarom kunnen we het denk ik wel een beetje vergelijken.
Ik denk dat ik s'avonds maar iets van de voeding voor hongerige baby's door de fles ga doen. Ze zeggen dat ze daar ook langer op slapen. Als het niet lukt ga ik gewoon weer terug. Je moet toch af en toe het een en ander proberen denk ik.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes en laat je nog een keer weten wat je nu geprobeerd hebt?
x Mel (april-forum)