Afbouwen/stoppen borstvoeding

Hoi allemaal,

Ik kan jullie hulp goed gebruiken.
Mijn dochtertje is vorige week 2 geworden. Na de geboorte van haar zusje (10 weken geleden) wilden ze de hele dag door bij mij drinken.
Echter wilde ik juist afbouwen. Ik heb het een paar weken aangekeken maar ze bleef vaak (6x) willen drinken.
Sinds 2 weken ben ik gaan afbouwen en we zitten nu op 2x per dag.
Nu is het zo dat mijn dochter vanaf dag 1 bij mij aan de borst inslaap valt. Ook snachts is dit het geval..
Ze heeft niet het vertrouwen dat ze zelf of knuffelend met mij in slaap kan vallen. Sterker nog, ze begint keihard en heel lang te huilen.

Hoe zorg ik ervoor dat ze zelf in slaap kan vallen zonder de borst? Tips en tricks en eigen verhalen zijn enorm welkom!
Ik ben radeloos?
 
Toen mijn dochter bijna 2 was, werd ik opnieuw zwanger. Tot die tijd dronk ze nog 's nachts en was dat een makkelijke manier om haar snel weer in slaap te laten vallen. Door vermoeidheid, pijnlijke tepels en teruglopen van de productie lukte dat niet meer en wilde ik ook stoppen. Ik heb resoluut geweigerd, wel geknuffeld en gezegd dat de borsten slapen. Ze heeft toen 1 nacht flink gehuild, papa heeft een tijd getroost maar uiteindelijk is ze naast mij in de co-sleeper in slaap gevallen. Daarna ging 's nachts inslapen zonder borst eigenlijk prima. 's Avonds mocht ze bij me drinken tot het te pijnlijk werd, daarna zei ik dat de borst ging slapen en telde tot 10. Dan koppelde ik haar los en deed de borst weg. Ze had dat ook snel door en ging dan lekker slapen. 


Succes, ik hoop dat je een manier vindt die voor jullie werkt!
 
Moeilijk hè? Ik heb zelf lang 's ochtends en 's avonds gevoed. Toen ik de ochtendvoeding eraf wilde halen vond hij dat ook even moeilijk. Hij heeft er ongeveer een week lang om gevraagd en toen was hij eraan gewend. Het enige wat ik deed was steeds herhalen dan we alleen nog 's avonds zouden drinken. Misschien lukt dat bij jou ook om het eerst nog wat verder in te perken? Over helemaal stoppen heb ik helaas geen tip want mijn zoontje besloot met 21 maanden zelf dat het genoeg was. Hij zei 'nee' toen ik vroeg of hij wilde drinken en hij heeft er daarna nooit meer om gevraagd. Heel bijzonder. 
 
Terug
Bovenaan