Afbouwen tepelhoedje: meer darmkrampen?

Nu zeggen ze (althans mijn kraamhulp zei dat) dat je 75% vd veoding binnen krijgt. Nu (ruim 5 weken is ze) wil ik er eigenlijk wel van af... ze pakt goed als ik het af en toe probeer en kloven zijn inmiddels al lang weg. En ze is verder een goeie stevige drinker.

Nu is mijn vraag, krijgt ze niet ineens een soort melk stoot/boost  omdat ze van 75% naar 100% gaat? Dat ze daar in eens enorme kramp van krijgt? En omdat ze het directer binnenkrijgt dan ineens?

Iemand ervaring mee of kennis ervan?
 
Hoi Marente,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, fijn ook om te lezen dat het voeden nu goed gaat! Ik heb nog niet eerder gehoord dat het achterwege laten van een tepelhoed de kans op darmkrampen zou vergroten. De ervaring leert wel dat een baby, mits ze goed is aangelegd, zonder tepelhoed efficiënter aan de borst gaat drinken. Moeders merken dat vaak aan de duur van een voeding, die korter wordt. Zolang je baby genoeg melk binnenkrijgt, is dat geen probleem. Door je baby zorgvuldig aan te leggen, kan ze de borst steeds goed leegdrinken en kunnen tepelkloven worden voorkomen. Verder is het voor je melkproductie gunstig om het gebruik van een tepelhoed af te bouwen zodra de situatie het toelaat.

Kun je hier verder mee? Mocht je graag meer willen weten, neem dan gerust eens contact op met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk.

Hopelijk zijn jullie snel helemaal van de tepelhoed af, succes en nog een fijne borstvoedingsperiode gewenst!
 
Terug
Bovenaan