afbouwen v borstvoeding

(tweede poging): Ik ben mijn bv aan het afbouwen. Eigenlijk gaat het heel goed hoor maar ik heb wel heel pijnlijke borsten, soms zo erg dat ik bijna niet meer normaal kan lopen. Ik hoor nog wel eens tegenstrijdige berichten over hoe je nu het beste helemaal kunt stoppen. Volgens mij door de borst niet meer aan te bieden. Als ik kolf of de borst af en toe laat leegdrinken, wordt er toch ook weer nieuwe melk aangemaakt? Ik hoop dat er iemand is die weet wat goed is. Ik wil best 1 x per dag 'm helemaal leeg laten drinken maar dan loop ik heel de dag met opgeblazen ballonnen en daar word ik toch wel sikkeneurig van! Wie weet er raad?
 
Als jij je kindje steeds minder laat drinken wordt de productie ook steeds minder. Dus je borsten niet helemaal leeg laten drinken of leeg kolven. Als je wel je borsten leeg laat drinken wordt er weer eenzelfde hoeveelheid melk aangemaakt dus dat schiet niet op. Met afbouwen loop je inderdaad de kans dat je met opgeblazen ballonnen loopt! Wat ook helpt is zelf zo min mogelijk drinken. veel succes en bedenk maar zo: er komt een dag dat je er vanaf bent!!
 
Ik weet wat je voelt, maar ik ben gewoon doorgegaan. Ik gaf 5 keer bv op een dag en nu krijgt mijn dochterje alleen nog de eerste en laatste voeding bv. Ik heb ook erg veel last gehad, maar bij elke voeding die ik wegliet, werd het na twee dagen weer dragelijk!! Ik denk dat je gewoon even door moet zetten, hoe vervelend het ook is. O,ja en als je borsten 's nachts gaan lekker (door de stuwing) deed ik kraamverbanden in mijn bh!
Succes
 
halloo Yvonne,

Hopelijk komt dit berichtje aan. het forum doet een beetje raar af en toe.

Ik heb in twee weken afgebouwd. Eén voeding per twee dagen ongeveer. Soms zaten mijn borsten zo vol, dat ik heel even kort kolfde. Alleen om de grootste druk eraf te krijgen zeg maar. Dus niet helemaal leeg maken. Je moet het geloof ik niet te snel doen. Daar schijn je zelfs borstontsteking van te kunnen krijgen. Je kunt ook op internet kijken wat wordt aangeraden. Soms staan er ook schema's hoe je het aan kunt pakken.
Sterkte ermee!

groetjes
 
Je moet het echt afbouwen, 1 voeding per week vervangen voor de fles (niet afkolven). Anders klappen je borsten inderdaad uit elkaar...
Kies voor voedingen die ver uit elkaar liggen om na elkaar te laten vallen, dan heb je er het minst last van. Als je op een gegeven moment nog maar 1 voeding geeft, dan houdt het eigenlijk vanzelf bijna op.

Succes
 
Iedere week moet je 1 voeding per dag afbouwen. Dan loop je iedere keer een dag of twee een paar uurtjes met grote bloemkolen. Begin met die van de namiddag, dan de tweede voeding, dan de lunch voeding, dan de avond en als laatste de ochtend.
Ik ben radicaal gestopt nadat ik voor de vierde keer keihard werd gebeten. Ik heb toen steeds afgekolft (wel helemaal leeg) maar heb steeds gezorgd dat er langere tijd tussen elke kolfbeurt inzat. Dat werkte ook, binnen een week was ik klaar maar gaf toen alleen nog maar smorgens en savonds.
Succes!
 
Hallo Yvonne,
Door omstandigheden ben ik na 6 mnd van het ene op het andere moment gestopt met de bv (van 5 voedingen naar niets). Niet aan te raden, trouwens. Wat mij goed hielp was een aantaal keer per dag kolven tot de spanning er af was (ongeveer 20 - 40cc) en een warme douche. Verder 's nachts een stevige BH aan en na 4 dagen was de pijn helemaal weg.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan