Afbouwen van het inbakeren

Bij onze  dochter zijn we ineens moeten stoppen omdat ze toen ze eenmaal rolde het erg snel deed. Was even wennen, maar hadden geen keus. Bij onze 2e dochter zijn we op tijd gaan afbouwen. Eerst een week 1 arm eruit, daarna een week andere arm eruit, een week met beiden armen los en daarna een slaapzak aan. Maar als ze begint te rollen heb je m misschien niet zoveel tijd. Je zou om en om een arm kunnen doen en na paar dagen 2 armen eruit. Ligt er ook aan hoe snel het rollen doorzet en/of hoe zw reageert op het afbouwen. Als ze echt al rolt zou ik ik niet meer inbakeren.

Wij hadden ook de pacco, zijn toen overgestapt op puckababy (daarin hebben ze iets meer beweegruimte) en toen eens besloten om de slaapjes overdag in een gewone slaapzak te proberen. Dat ging verassend prima en toen we daar genoeg vertrouwen in hadden snachts ook gedaan.

Wij zijn ineens gestopt omdat hij het omrollen van de een op de andere dag onder de knie had. Dat ging eigenlijk helemaal prima, geen problemen ervaren!

Bij ons ging het ook heel plotseling en  afbouwen konden we dus niet.  Het ging best goed eigenlijk!
We hebben wel gebruik gemaakt van een lakentje over de beentjes tot net onder de heupen omdat zoonlief zijn benen constant in de lucht gooide omdat hij zichzelf dag een nacht wakker hield. 

Ik heb het meermalen geprobeerd tot hij écht kon omrollen en hebben toen doorgezet. Eerst de ene arm en toen de ander. Hij sliep in een Puckababy. Hoe we het hebben aangepakt kun je hier lezen, mocht je dat willen.
Succes!

Terug
Bovenaan