Afdrogen na het douchen

Dag allemaal!

Onze dochter gaat met ons samen onder de douche of in haar badje op de grond in de douche. Tot nu toe tilt 1 van ons haar op en legt jaar liggend in een handdoek die de ander vast heeft. En dan naar de commode lopen en dan afdrogen. Nu wordt ze daar veel te zwaar voor. Maar haar zelf laten lopen naar de commode dan wordt alles nat en een handoek om haar heen slaan of deels in de badkamer omkleden vind ik onhandig. Iemand tips? Misschien een poncho of badjas en deels afdrogen in de badkamer?

Groetjes!
 
Wij drogen de jongens op de badkamer af zodra ze konden staan. En dan in de blote kont naar de kamer om daar aan te kleden. 
Daarvoor had mijn man een plank gemaakt voor op de wastafel te bevestigen. (Hij is timmerman)
 
 
 
Ik leg op ons eigen bed 2 handoeken en daarop licht mijn zoon en daar droog ik hem gwn. Hij heeft ook altijd een badjas aan.
 
Ik droog mijn dochter sinds ze stevig staat en loopt gewoon af in de badkamer. Ik zit dan meestal op het toilet met de klep naar beneden en neem haar dan lekker op schoot in een handdoek of xxl hydrofiel. En daarna kan ze zelf naar haar kamer lopen, waar ik alles heb klaar gelegt voor het insmeren en aankleden.
 
Wij deden het ook altijd zo. Maar de laatste maanden wordt ze veel te groot en zwaar. Ze is nu net 2 en heeft sowieso nog maar weinig met de commode. Dus nu drogen we haar in de badkamer af, ik zit dan op mn knieen. En dan loopt ze bloot naar haar kamer. Is het echt koud, dan een handdoekcape of badjas. Bij het omdoen van de luier droog ik met een hydrofiel ff haar billen en schaamstreek. Daar kom ik staand nog niet goed bij. Ze oefent nu alweer zelf met afdrogen. Lukt nog voor geen meter, maar wij hebben een little miss zelf doen! 
 
Ik leg een handdoek op ons bed en droog mn dochters (4 en 2) grotendeels af in de badkamer, staand. Daarna lopen ze naar ons bed en op de handdoek droog ik ze verder af en kleed ik ze aan.

Ja, vaak liggen er wel natte spetters op de grond natuurlijk maar dat droog ik even na met een handdoek. Is 20 seconden werk.
 
Wij hebben heel lang een aankleedkussen op de vloer in de badkamer gelegd en daarop afgedroogd en aangekleed. Sinds hij kan staan drogen we hem af in de badkamer en lopen vervolgens met hem naar zijn kamer om hem aan te kleden. Als het koud is vaak met een badjas aan, maar nu het lekker weer is loopt hij meestal in zijn blote kont (zeker nu hij ook zelf z'n badjas uittrekt als hij daar zin in heeft). Helaas wel eens meegemaakt dat er een plaspauze gehouden werd midden op de gang, maar ach, dat heb je zo weer opgedweild. Op zijn kamer moeten we vaak nog wel even een keertje zijn voeten en vooral tussen zijn tenen drogen, dat lukt in de badkamer wat minder goed (of hij loopt daarna weer door de spetters), dus de handdoek gaat wel altijd mee naar zijn kamer. 
 
Terug
Bovenaan