Afgebroken voortandje

Ons  zoontje van 1,5 heeft vanochtend een stukje van zijn voortandje afgebroken We kwamen er pas achter toen het al gebeurd was, dus we hebben het afgebroken stukje niet. Hij heeft nu 2 scherpe puntjes aan dat tandje. Het is natuurlijk nog een melktandje, dus er komt later nog een volwassen tand voor in de plaats, maar dat duurt nog wel een paar jaar en naast dat we het erg zonde vinden zijn we ook bang dat hij zich ermee kan verwonden. We willen morgen even de tandarts bellen, maar ik zou nu wel al graag willen weten wie dit ook eens gehad heeft en wat er toen wel/niet gedaan is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi,

Bij mijn dochtertje is het ook gebeurt, echt heel zonde. Wij zijn bij de tandarts langsgeweest en die heeft toen het hele scherpe puntje bijgevijld.
Verder kon hij niks doen.
De kans was aanwezig dat het tandje zou verkleuren maar dat is gelukkig niet gebeurt.
Succes.
 
Hoi Alie,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vanochtend de tandarts gebeld en die zei hetzelfde: de scherpe randjes zouden eraf geslepen kunnen worden, maar vaak gebeurt dit vanzelf door eten enz. Bij een volgende controle van onszelf kunnen we ons zoontje meenemen en dan kan hij nog even kijken, maar verder kan hij er niets aan doen. Over die verkleuring zei hij niets.
We zien er (voor nu) vanaf om het bij te laten slijpen: dan is de eerste tandartservaring meteen een erg vervelende, en hij heeft er volgens ons verder geen last van.
Ik vind het nog steeds erg zonde, maar ja, helaas niets aan te doen en gelukkig is het nog zijn melktandje.
 
Terug
Bovenaan