Afgeknelde grote lichaamsader als je op je rug ligt.

Hou dames,

Ik heb als ik op mijn rug lig/slaap last van dat mijn grote lichaamsader dicht wordt gedrukt.
Dit is echt een heel naar gevoel. Je wordt heel duizelig en misselijk, het koude zweet breekt je uit en hebt het idee dat je elk moment flauw kan vallen.
Ik had al wel vaker dat ik s'nachts wakker werd dat ik echt heel beroerd was maar geen idee waar het door kwam.
Nu had ik vorige week de groei echo en dat duurde vrij lang doordat er ook een stagiaire bij was.
Ik werd dus opeens helemaal niet lekker, de vk wist gelijk wat er aan de hand was, moest op mijn linker zij gaan liggen en toen ging het langzaam wat beter. De stagiaire schrok zij dood!

Zijn er meer meiden die hier last van hebben?

Liefs Danielle

P.'s. Ons Ukkie ligt 1a 1,5 weken achter in groei maar dit was niet erg. Maak me dan ook geen zorgen. De verwachting is dat als de beeb rond 40 weken geboren word zo rond de 3000 gram weegt. Roan woog ook 3150 gram bij 40.3 weken.
Prima dus!

hallo danielle
oh wat een naar bericht heb er nog niets over gelezen of zo ,, maar goed als het helpt om gewoon op je zij te liggen is het prima toch ,..
voor een stagaire is het een goede ervaring natuuurlijk,,.mooi dat je kindje redelijk op de groei zit ,,, mijn kleine meisje ligt nu nog steeds 4a5 weken voor op de groei pff word een reusje denk ik,,,

Ik hoor er altijd wel mensen over, maar heb er zelf ( nog ) geen last van. Gelukkig maar want ik slaap het lekkerst op mijn rug. Lijkt me wel vervelend 's nachts want dan ben je je er niet van bewust dat je op je rug ligt en dan wordt je helemaal naar wakker.

Hoi danielle,

Erg herkenbaar dat enge gevoel.
Je voelt je ineens heel naar worden, heb er ook last van.
Nu slaap ik vaak op m'n linkerzij.
Maar het lijkt wel alsof mijn heup sochtends helemaal beurs is.
Vannacht werd ik zelfs wakker van de pijn.
Goed dat je je geen zorgen maakt over de groei van de kleine, niet ieder kindje is gemiddeld toch.

Xx

Heel herkenbaar, ik had er tijdens mijn pretecho heel erg last van,viel bijna flauw, ik kan nu geen 5 min meer op me rug liggen dus word snachts ook regelmatig wakker omdat ik op me rug ben gedraaid en me zo beroerd voel...

X

@MoederMandy 4a5 weken, dat wordt idd een grote baby, ben beniuwd wat ze weegt met de geboorte.

@eliza-leonie Ik lag altijd op mijn buik maar dat ging natuurlijk ook niet meer.
Toen wisselde ik maar af tussen beide zijdes en mijn rug, werd wel heel vaak wakker op mijn rug.
Denk dat dat ook 1 van de redenen is dat ik zo slecht slaap.

@Ma-Mar. Heel herkenbaar, ik heb ook steeds meer last van mijn bekken/heupen. Wordt ook echt wakker als ik in mijn slaap omdraai.
Maar ja liever dat dat zo beroerd wakker worden.

@mamavannoaen.... Raar he dat je je daar zo beroerd van voelt, maar eigenlijk ook wel weer heel logische. Ik durf ook echt niet meer op mijn rug te gaan liggen, binnen een paar minuten wordt je echt heel beroerd.

Jullie ook veel succes

Liefs Danielle

Terug
Bovenaan