afgekolfde borstvoeding invriezen

Hoi iedereen! Wie heeft er een antwoord op mijn vraagjes? Ik las namelijk op dit forum dat er speciale zakjes zijn om afgekolfde borstvoeding in te vriezen. Klopt dit? En waarin vriezen jullie het in?

Alvast bedankt!
Liefs, Pam en Dana (2 weken)
 
Hoi Pam,

Die speciale invrieszakjes bestaan inderdaad, zowel van avent als van Medela. Ik gebruik zelf altijd ijsblokzakjes, werkt net zo goed en je kan precies de juiste hoeveelheid ontdooien. En een stuk goedkoper.

groetjes en veel plezier met je kleine meid
 
Ik gebruik ook gewone plastic zakjes of vrieszakjes, die werken net zo goed. Ik had ook die speciale Aventzakjes bij een Aventpakket gekregen, maar die zijn zo duur dat we ze daarna niet meer hebben gekocht. Ik weet dat er ook mensen zijn die moedermelk in een ijsklontjesvorm invriezen en daarna overdoen in iets anders (tupperware doosje misschien?). Zo krijg je handige porties, net als met de ijsblokjeszakjes

Groetjes,
Pauline
 
Hoi Pam,

Ik gebruikte de zakjes van Medela. Die zijn inderdaad duurder maar ik vond ze superhandig. Die kan je bij de thuiszorgwinkel kopen. En verder gebruikte ik ook gewoon ijsblokbakjes...die vulde ik en zodra alles was bevroren haalde ik ze uit het bakje en deed ze in een diepvrieszakje. Dan had ik 2 soorten ingevroren melk en als ik wel eens wat minder kolfde, kon ik er gewoon wat ijsblokjes bij doen.

groetjes
Esther
 
ik gebruik ook de zakjes van avent zijn toch wel sterieler en vind da wel belangrijk,ik plaats ze eerst in mijn vriezer in zo'n bakje waar je 6 flessen kan inzetten dan kunnen de zakjes ni omvallen en beginnen lekken en daarna in een gewone doos als ze hard genoeg zijn.
 
Terug
Bovenaan