Afgekolfde borstvoeding

Hallo meiden,

Ik ben sinds gisteren gaan kolven en haal dan ongeveer 100ml per keer uit mijn borsten. Ik heb het ingevroren, dus nog niet geprobeerd of mijn dochtertje het wil drinken, maar ben van plan dit binnenkort te gaan doen. Ik heb alleen geen idee hoeveel ml ik haar per voeding moet geven. Ze is nu bijna 4 weken. Wie heeft hier een antwoord op?

Groetjes Pam
 
Hoi Pam, ik denk dat je niet echt een richtlijn aan moet houden want dan wordt je gek. Ik geef zelf BV en ik ben ook aan het afkolven omdat ik af en toe bijspring op het werk en omdat ik binnekort geopereerd moet worden dus moet er voeding in voorraad staan. Maar de ene x drinkt die kleine (nu 8 weken) een fles van 90 ml leeg en de andere 150 ml. dus het ligt er helemaal aan waar ze op dat moment zin in hebben. Op het CB hebben ze ook een foldertje waar de richtlijnen ongeveer instaan. Groetjes en succes chatinka
 
Hoi pamela,

Vooral als je nu nog moet beginnen met oefenen kan je het beste de eerste keer een cc of 30 doen want sommige kinderen moeten erg wennen aan de fles en de drink techniek daar uit. Het is dan zonde als je 100cc opwarmt en ze weet niet hoe ze het er uit moet krijgen. Na die 30cc kan je haar dan weer aan de borst leggen zodat ze de rest daar uit drinkt.
Zodra ze goed uit de fles drinkt kan je steeds wat meer geven.

Als je het in ijsblokzakjes invriest dan is het per bolletje 15cc als je hem vult en ophangt. Leg je hem neer dan zijn de bolletjes niet helemaal vol en dus GEEN 15 cc

groetjes joyce mama van Mara 6,5 maanden
 
Hallo Pamela,

Een baby drinkt ongeveer 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Om te oefenen met de fles zou ik met kleine beetjes beginnen. Begin wel snel! Ik ben met mijn dochter begonnen toen ze 6 weken was en dat was een drama! Ze is nu 12 weken en drinkt sinds 2 dagen moedermelk uit een fles (met brede speen van difrax). Daarvoor was het alleen maar huilen zodra je een fles probeerde te geven.

Succes.

Groeten van Ingrid, moeder van Roos
 
toen ik begon met afkolven en het daarna begon te geven vanuit de vriezer heb ik aan een vriendin gevraagd,die flesvoeding gaf of ik zo'n verpakking mocht hebben van die voeding daar staan de hoeveelheden op voor de flesvoeding en heb me daar op gebazzeerd en dat komt eigenlijk wel op hetzelfde uit.ik ben ermee begonnen van haar 2 maanden en ze is nu7 maanden soms deed ik er wat neer in om eens na te gaan,als ze reuze honger had nam ze soms wat meer,maar meestal liet ze het teveel over.Je moet wel bij de hoeveelheid water die op de verpakking staat van de flesvoeding 40 ml bij doen omdat met het poeder erbij de melk dan meer word en dat was ik ook eerst vergeten en dan dronk mijn kindje eerst wel te weinig en dan ging ze protesteren.bv 100ml water op de doos + 4 schepjes poeder word ongeveer 140mlmelk = 140ml borstvoeding die jij moet geven groetjes
 
Ik ken ook de formule:
(Lichaamsgewicht(kg)x 150): aantal voedingen per dag = aantal ml voeding.

Voorbeeldje: Je kindje weegt 5 kg en je voedt hem/haar 6 keer per dag.
(5x150):6= 125 ml.
 
Die formule is inderdaad handig als je weer gaat werken (hoewel veel borstkindjes zich er niet aan houden :)). Voor het oefenen met flesdrinken is 20-30 cc genoeg. De rest kun je als voorraadje invriezen!

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan