Afgekolfde bv 2x opwarmen?

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter krijgt tussen 22.30 en 23.00 een fles afgekolfde bv. deze warme we op in water. Gister en vandaag pakt ze deze fles niet.  Nu kan ik dus een voeding weg gooien wat ik zo zonde vind. </p><p>Weet iemand of je afgekolfdr bv van een dag oud nog een keer opgewarmd  mag worden als dit al een keer gebeurd is. </p><p>Zo niet dan gooi ik t weg. </p>
 
Mijn kraamverzorgster zei dat t geen probleem was deze nogmaals in warm water op te warmen. Dus heb dit zelf wel eens gedaan als ons mannetje bijv weer in slaap was gevallen.
 
Au bain marie opgewarmd moedermelk mag je een uur later nog gebruiken maar moet je daarna helaas weggooien. Ik weet hoe erg dit is, heb zelf nooit risico’s genomen. 
 
Oh nou ik zou het niet doen! De bacteriën hebben na de eerste keer opwarmen de kans kregen om goed te groeien, ook al is het zonde het is niet goed helaas
 
Ik houd ook 1 uur na opwarmen aan. Daarna gooi ik het weg. Doodzonde. Mijn dochtertje drinkt de laatste weken zeer moeizaam de fles, dus ik gooi zeker 4 volledige voedingen per week weg. 
 
Zonde he.. ik warm het ook niet opnieuw op maar ben steeds in dubio hoeveel ik per keer dan moet opwarmen want soms drinkt ze amper en soms superveel.. maarja.. voor de zekerheid toch maar door de gootsteen dan..
 
Dan ga ik de voeding weg gooien. Ik had m nog een keer in de koelkast gezet maar wil geen risico nemen dat zij er ziek van wordt. Bedankt! 
 
Terug
Bovenaan