Afgekolfde melk, hoe doen jullie dat?

Hallo allemaal,
Ik heb van die invriesbekers waar ik in afkolf. En de ene keer kolf ik 100 cc en de andere keer bijv. 140 cc.

Maar als mn moeder volgende week gaat oppassen moet ze dan 2 flessen klaar maken want de voedingen zijn van verschillende datums? Mijn zoon hoort zo ´n 165 cc te krijgen denk ik want hij weegt 4,6 kilo. En is toch zonde als je ontdooide melk over hebt want dan moet je de rest weg gooien of hoe moet dit?

Liefs diana

Hoi Diana,

Je zou de melk in ijsblokjesbakjes (moeten met een deksel af te dekken zijn) of ijsblokjeszakjes kunnen invriezen? Als je berekent hoeveel ml er in één ijsblokje gaat, kun je de benodigde hoeveelheid heel nauwkeurig doseren en hoef je inderdaad geen melk weg te gooien (ik kan me voorstellen dat je dat vreselijk zonde vindt zeg...).  Controleer van te voren wel even of een ijsblokje qua grootte goed door de hals van de fles past.

Groetjes van Yvonne

Als de melk van aparte data gelijke temperatuur  heeft bijv. uit de vriezer of koelkast dan mag je dat gewoon  samen in één fles doen tot de juiste hoeveelheid en dan opwarmen. Je mag echter geen warme en koude melk mixen!

Heb je al eens op www.borstvoedingingsforum.nl gekeken. Daar heb ik veel baat bij gehad. Je kunt ook een lactatiedeskundige bij jou in de buurt bellen als je advies nodig hebt.

Groeten,
Eetje

Hoi. Ik vries idd in in van die ijsblokzakjes.. In een zo'n blokje zit ongeveer 15 ml melk, dus dan kun je het mooi berekenen.. het is idd zonde om weg te gooien. Ik moet voor iedere ml moeite doen haha..
Gr, Anne-Marie

Terug
Bovenaan