afgekolfde melk hoe verwarmen

A

Anoniem

Guest
hoe kan ik die het beste verwarmen?
heb het afgekolfd zodat manlief de fles kan geven maar hoe nu verwarmen het kan ik de magnetron en in een pannetje water maar hoelang dan?
alvast bedankt..
en zijn er meer die fles en bv geven??
teddyboy
mv mick 22-06

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb begrepen dat je afgekolfde melk niet in de magnetron mag verwarmen. Want dan verliest het bepaalde voedingswaarden(?).
Volgens mij verwarm je het in een pannetje met water of in een flesverwarmer.

Maar ben je niet al heel vroeg met het geven van de fles, naast borstvoeding, ivm tepel/speen verwarring?

Kijk eens op http://www.borstvoedingsforum.nl/

Ik heb destijds veel gehad aan deze site, heb zelf 9 maanden bv gegeven.
Maar dat is al weer een paar jaar geleden, dus  zit er niet meer helemaal in.

Succes!

Gr Jaikke

hoi hoi

ik voed al met 1 tepelhoedje dus ik kan ook wel is de fles geven..
met tepelhoedje moet je ook in de gaten houden of het niet achteruit gaat ik voed nu al een week ermee en het gaat super goed..
bedankt voor de reactie

groetjes

afgekolfde melk mag je alleen au bain marie olpwarmen, dus de voeding in een fles doen en dan in een pan met heet water verwarmen.
Verwarmen toch lichaamstemperatuur, dus 37 graden (dat is het in de borst immers ook)

Verder mag je eenmaal ontdooide melk nooit meer dan één keer opwarmen, daarna moet je hem weggooien

Ik weet niet hoe je de melk bewaard, maar ik heb het in een bakje voor ijsblokjes ingevroren en dan in een grote bak gedaan, zo kon ik afgepast voeding ontdooien.
En hoef je niets van de afgekolfde melk weg te gooien

ik had op een gegeven moment 6 liter in de diepvries. Het is mij goed bevallen.

Ik wens je veel succes!

gr mama vanMD

Terug
Bovenaan