afgekolfte melk in vriezer.

Hoe bewaren jullie de afgekolfte melk in de vriezer? In flesjes of in ijsklontjes zakjes?
Ik wil namelijk binnekort een   voorraadje gaan afkolven.
Mijn zoontje is nu 3 weken, dus zal dan alleen na de ochtend voeding kolven of kan je 2 maal per dag na een voeding kolfen?

Groetjes, Sarah

Ik ben begonnen met ijsklontjes-zakjes, maar toen de hoeveelheid toenam heb ik van die bewaarbekers van Avent gekocht. Ik vond ze erg handig.
Ik voedde met 1 borst vanwege een ingetrokken tepel en de andere borst kolfde ik na elke voeding af. Dus ik weet niet hoe het zit als je met 2 borsten voed.
Sil

Hoi ,

Ik heb ook gekolfd. Je kunt meerdere keren per dag na een voeding kolven maar let dan wel op dat je ook meer BV gaat produceren!!
Er is mij verteld dat er na 1,5 uur weer voldoende BV in je borsten zit voor een volledige voeding voor je kindje. Daar dus rekening mee houden.

ik begon met ijsklontjes vormpjes (met die zakjes werd bij mij 1 grote knoeiboel).

Maar tegen de tijd dat het kolven goed lukte, en ik dus meer melk aftapte, bleken die ijsklontjes meer ruimte in beslag te nemen in de vriezer (en in de fles) dan bijv die avent cups.

Dus nu bewaar ik het in die avent bakjes en af en toe vries ik nog wat ijsklontjes in omdat dat wel handig is als in het avent bakje net te weinig melk zit.

Gewone diepvrieszakken! Zijn niet duur en makkelijker te ontdooien dan die ijsblokzakjes! (moet je wel 'stevige' kopen) Even een goede knoop erin maken en voorzichtig rechtop in de vriezer zetten. Dit gaat prima. Ik schrijf ook altijd even de datum en hoeveelheid op de zak zodat ik eerst de 'oude' voeding gebruik.
groetjes van Ruth

Ha,

Ik gebruikte de bewaarbekers van Avent en daarnaast ook nog ijsblokzakjes. In die bekers van Avent gaat maar 180cc, terwijl ik nu toch echt wel 200 cc nodig heb per voeding. Dus handig als je dan nog 1 of 2 'ijsblokjes' er bij kunt doen.
En wat die ijsblokzakjes betreft: ik vind juist de goedkopere, niet zulke stevige fijner. Ik druk de bevroren melkblokjes eruit en laat ze ontdooien in de fles; bij de duurdere ijsblokzakjes krijg ik de melkblokjes er niet zo makkelijk uitgedrukt.
op het ogenblik kolf ik niet meer en ben ik nog bezig met m'n voorraadje op te maken (onze dochter, bijna 7 maanden, krijgt alleen nog 's ochtends en 's avonds bv)

Wilmi  

Hoi,

Ik gebruikte ook de bewaarbekers van de Avent. Geweldig vond ik dat.

Er zijn trouwens grotere bakjes dan 180 ml te verkrijgen!. Dit voor de vorige schrijfster.

Je kunt ze makkelijk onder de Avent kolf schroeven en na de BV gebruikt ik het nu voor de zelfgemaakte babyvoeding.
Ik maak dan diverse porties in één keer klaar, dan in een beker en in de vriezer.
Als ik het nodig heb, laten ontdooien in de koelkast en deksel eraf en opwarmen in de magnestron en dan geef ik het meteen uit het bakje met een lepeltje.

Ideaal.

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan