Afgekolfte melk

Dag moedertjes,
Wie kan mij vertellen waarom je verse afgekolfte melk maar 1x mag opwarmen? Vind het zo zonde dat als mijn kleintje maar heel weinig heb gegeten en dat ik dan 150cc over heb, en weg kan gooien!
 
Waarom het precies is weet ik niet. Maar ik kan je aanraden om kleine beetjes op te warmen, dat doe ik altijd. Het onderbreekt de voeding weliswaar, maar dan kan het eten intussen ook een beetje zakken en kan er geboerd worden.
Afhankelijk van hoe lang het geleden is dat hij heeft gegeten warm ik meer of minder op. Ik warm nooit meer dan 80 cc in 1 keer op en 80cc doe ik alleen als hij zeker aan een voeding toe is!
succes ermee
 
Hoi,

Als je een voeding hebt opgewarmt is het een goede broedplaats voor bacterien die er voor zorgen dat de voedingstoffen verdwijnen en de melk "bederft".
Het is inderdaad zonde. Maar soms doe je er niets aan. Mara krijgt bij oma 2x 100 of 150cc en ze is acht maanden.
Het is al een paar keer voorgekomen dat het niet opgaat. ZOnde maar het is niet anders. Heb gevraagt of oma minder wilde opwarmen gevolg kind uit haar dak omdat ze nog honger had. Kinderen.

Dus inderdaad kleine beetjes opwarmen is de enige oplossing denk ik.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Het is inderdaad vanwege bacterievorming. Ik zelf geef altijd live voeding maar als ik werk dan krijgt Toon (5 mnd) flesjes van de oppas. Het is altijd lastig te bepalen hoeveel melk ik uit de diepvries moet halen. Maar ik gebruik alleen flesjes waar maximaal 120 ml in kan en daar zit dan meestal 80 of 100 ml in. Zo gaat er zo min mogelijk melk verloren. Kolven is geen hobby van me dus dat doe ik liefts zo min mogelijk.
Groetjes,
Masja
 
Terug
Bovenaan