Afgelofde melk

Wij geven ons zoontje (6,5 wkn) in het weekend afgekolfde melk uit een flesje zodat hij alvast kan wennen. Alleen is het moeilijk in te schatten hoeveel hij wil drinken. Vaak warmen we 70 ml op maar soms drinkt hij dan maar 40 ml op.

Kunnen we die overgebleven 30 ml bewaren en opnieuw opwarmen bij een volgende voeding of moet je het weggooien?

Nu gooien we het weg maar ik vind dit erg zonde :)

Gr, Sylvia
 
Hallo Sylvia

Je mag bv die al opgewarmd is niet nog een keer opwarmen, ik zou inderdaad ook aanraden iets minder op te warmen, dan kun je altijd nog iets geven als je de indruk hebt dat hij meer honger heeft.

Succes groetjes Sandra
 
Hallo,

Ik zou ook minder in het flesje doen en als je merkt dat hij meer lust, kun je snel genoeg wat bij opwarmen.
(Even een tip, De keuringsdienst van Waren heeft onderzocht dat de bv in de magnetron opgewarmd mag worden, ik werk op een kdv en heb een dochtertje van nu 6 maand).
En restantjes moet je wegdoen, mag je niet bewaren.

Groetjes van Mieke
 
Ik heb het toevallig vrijdag nagevraagd hoe het zit met opwarmen en dan bewaren.
Ze zeiden dat je het maar 1 keer mag opwarmen. Daarna mag je het nog wel geven als het is afgekoeld, maar bewaar het niet te lang. Ik houd zelf ca een uur aan.
 
Even een reactie op magnetron gebruik: je kunt alleen borstvoeding verwarmen in de magnetron als de melk nergens warmer wordt dan 50 graden. Bij de meeste magnetrons lukt dat niet en wanneer het wel lukt duurt het erg lang. Wat heel snel gaat is de fles uit de koelkast in warm water (max 50 graden) houden en dan zwenken/schudden. En dat net zo lang tot het warm is. En dat is zo gebeurt ;-)

Masja
 
Terug
Bovenaan