afgelopen

Beste Babs,

Nou waar wij al bang voor waren is ook inderdaag gebeurd. Vorige week woensdag kregen we bij de echo te horen dat ons kindje nog steeds ver onder de groeicurve zat en dat haar botjes in haar benen zich niet goed ontwikkelden en dat er een gat in het hartje zat. Ons dochtertje zou of de volledige zwangerschap niet halen, bij de geboorte overlijden of hooguit 2 jaar worden met alle gevolgen van dien. Op dat moment hebben we besloten dat we haar dat niet aan konden doen. Omdat ik toen al bijna 23 weken zwanger was, wilden ze niet te lang wachten met als gevolg dat ik vrijdag 27 februari in het ziekenhuis lag om de bevalling op te wekken. Na 13 uur is ons dochtertje Emma geboren. We hebben haar nog een tijd bij ons gehouden en de verpleegkundige heeft heel erg haar best gedaan om Emma er zo mooi mogelijk bij te leggen. Zaterdags mocht ik weer naar huis. Op dat moment was ik nog erg versuft, omdat de bevalling erg zwaar was hebben ze morfine doegediend. Zondags begonnen de huilbuien. Afgelopen woensdag hebben we Emma bij het rouwcentrum opgehaald en hebben we haar meegenomen in de auto en haar naar haar plekje op de begraafplaats gebracht, tezamen met de opa's en oma's. Helaas heeft ons 1e kindje niet bij ons mogen blijven. Het gemis is enorm en het wachten op de uitslagen van Emma duurt vreselijk lang. Elke dag kijk ik naar haar foto's en vraag ik me af, waarom? Helaas krijg je op die vraag nooit antwoord en zal het verdriet een plekje moeten krijgen.
Laat even weten hoe het nu met jou gaat?

Groetjes Femke

Femke,ik heb net je stukje gelezen.Je schreef het wel aan iemand anders,maar ik wil je toch graag zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind. Heel veel sterkte gewenst......

Beste Femke,

Een 'waarom' antwoord zal je hier nooit op krijgen. Wij hebben zelf op 4 maart een miskraam gehad.
Zelf heb ik er vrede mee, maar ik kan me in jullie situatie indenken dat dat niet zo maar gaat.
het hartje van 'ons kindje' klopte volgens de echo op woensdag nog en donderdagavond kreeg ik een grote bloeding. afgelopen zaterdagmorgen ben ik uiteindelijk (na een zwangerschap van 9 weken) het vruchtje verloren.
Wij wensen jullie heel veel sterkte!!

Veel liefs, Leonie

Hoi Femke,

Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen. Ik denk dat ik een beetje weet hoe je je voelt. Ik heb ook een zwangerschap moeten beeindigen, toen het duidelijk werd dat ons zoontje David een groot hart probleem had. Ik was toen 21 weken zwanger. Het is nu alweer 7 jaar geleden en ik denk nog vaak aan hem. Ik zal hem nooit vergeten. Ik heb nu ook twee gezonde dochtertjes en die houden me bezig. Heel veel sterkte en misschien tot schrijfs.

hai Femke
na heel lang niet op dit forum te zijn geweest was ik er even en zie dit berichtje van jou,ongelooflijk dat wij het zelfde hebben meegemaakt,de wereld om je heen gaat gewoon vrolijk verder en je denkt dan dat je alleen bent met zo'n ervaring.het is nu voor mij 6 weken geleden en het verdriet is er nog elke dag,je gaat wel verder,maar toch he.
ik hoop dat jij het ook een plekje kan geven en misschien in de toekomst alsnog een kindje krijgt,heel veel sterkte
groetjes Babs

Terug
Bovenaan