Afgeplat achterhoofd

Hoihoi

Mijn dochter is bijna 9 maanden, sinds ze 2/4 maanden heeft ze een voorkeurshouding. Maar ik zie nog steeds dat het erg schreef is fisio is al 2 maanden gestopt maar ik zie aan het hoofdje niet echt veel verschil, moet ik me zorgen maken om het hoofdje al heb al contact gezocht net de fisio,

Van er meer ouders die zorgen maken om hun baby met een plat/schreef hoofd

Als het echt heel erg afgeplat is en je kunt het daadwerkelijk zo goed zien zou ik toch eens kijken/inlezen voor eventueel een helmpje om het weer recht te zetten. Deze worden niet vergoed en worden daarom ook niet aangedragen door fysio of consultatiebureau. 

succes

Wij gebruikten een kussentje! 

https://www.bol.com/nl/p/baby-kussen-plagiocefalie-kussen-afgeplat-hoofdje-hoofdkussen-vormend-kussen-kraamcadeau/9200000112985434/?country=BE

Ik had de indruk dat het goed werkte! 

He mama,
Dat duurt veel langer voor het bij trekt! Onze zoon heeft dit ook gehad en fysio gedaan. Hij is nu 14 maanden en je ziet t ook nog steeds. Nu hij veel meer zit ipv ligt krijgt de schedel kans bij te trekken en met een bos blonde krullen heeft valt t wel minder op. Het uitharden van de schedel duurt tot 5 jaar is ons verteld! 

Lieve mama,

Ja ik weet dat het langer kan duren vooral nu met dat ze wat ouder is, en dat het hoofdje nog lang zacht blijft maar mijn fisio zei dat het kans klein is dat het niet meer rond word, maar dat niet meer schreef is, en ze zit nu ook veel vaker dan liggen en ja en op haar buikje of staan ( nog niet echt zelfstandig)

Hoi mama,

Bedankt voor je antwoord, Mij werd het afgeraden om een helmpje te doen ook met omdat het totaal lekker zit en weinig effect op zou leveren vooral nu ze veel beweging heeft.

Ik zou eens kunnen kijken maar, maar omdat ze nu veel meer beweging heeft weet ik niet of ze blijft liggen op de kussen. Ik heb wel soort gelijken kussen, ik heb de zei ligging kussen geprobeerd, ging ook niet ook echt prima rond 3/4 maanden ging het nog maar daarna vond ze op haar Zei echt niet fijn.

Terug
Bovenaan