Afgeplat hoofdje achterkant?

Hoihoi! Ik heb een vraag over de slaaphouding van onze baby (4 maanden) ze slaapt altijd met haar gezicht ophoog. Precies zoals het hoort volgens de boekjes vgm Maar hierdoor krijg ze juist een plat achterhoofd! Dus niet de zijkanten, maar de achterkant. Op het moment dat we haar hoofdje willen draaien. Draait ze binnen een paar seconden weer omhoog met haar gezichtje. Wie heeft dit ook gehad? En wie heeft er tips om een verder afgeplat hoofdje tegen te gaan? Of maak ik me zorgen om niks?

Het voordeel van een afgeplat achterhoofd is dat het verder wel symmetrisch blijft. Dacht niet dat het kwaad kan. Dat zou je even bij het consultatiebureau na kunnen vragen.

Het is in ieder geval heel normaal dat er op het achterhoofd ook een kale plek ontstaat, doordat ze er steeds op ligt. Dat gaat ook weer over.

Mijn oudste had destijds ook een vookeushouding dus zijn hoofdje werd asymmetrisch afgeplat. Daarvoor heeft hij fysio gehad. Dat hielp al iets en nu.ie je er ook niets meer van. Mijn jongste was een notoire buikslaper dus hij heeft nooit een afgeplat hoofdje gehad.

Kwaad kan het niet zozeer maar je wilt het toch uit cosmetisch oogpunt liever zo veel mogelijk voorkomen. Het consultatiebureau kan jou tips geven. Belangrijk is je kindje als het niet slaapt, zoveel mogelijk niet plat op de rug/achterhoofd laten liggen. Dat scheelt al.

Terug
Bovenaan