Afgeplat hoofdje

<p>Hoihoi, </p><p>Mijn zoontje is nu 12 weken oud, maar heeft de eerste weken een sterke voorkeurshouding gehad voor 1 kant. Hier waren we toen hard mee aan de slag gegaan en inmiddels heeft hij die voorkeur niet meer en draait hij nu beide kanten op met zijn hoofd.. maar het probleem is nu dat hij ‘s nachts steeds op zijn achterhoofd gaat liggen en daardoor begint zijn hoofdje een beetje af te platten.</p><p>Ik probeer hem nu overdag zoveel mogelijk op zijn buik of op zijn zij te leggen, maar ik ben bang dat dit niet opweegt tegen de minimale 7 uur die hij ‘s nachts op zijn achterhoofd ligt.. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? </p>

Als de voorkeurshouding weg is dmv fysio. En hij niet meer overstrekt (daardoor zetten ze ook vaak af op het hoofd) trekt het wel weer bij... mijn dochter wordt in nov 7 jaar en daar is het ver weg. 

Wij kregen van de kraamhulp destijds de tip om een opgerolde hydrofiele doek in het ruggetje (bij zijligging) te leggen. 
Moet er wel bij zeggen dat ze bij ons op de kamer lag, dus dat we goed in de gaten konden houden of het allemaal goed ging.

Hallo, 
Ze hebben speciale voorkeur houding kussens. Dan kun je ze op hun zij te slaap leggen en ze kunnen dan niet omrollen. 
Hebben ze bij de prenatal zien liggen

En er bestaat een 'love nest' kussentje voor onder het hoofdje. Voor als ze toch eens op de rug moeten liggen 

Terug
Bovenaan