Afgeplat hoofdje

<p>Mijn dochter is nu 3 weken oud. Vanaf dag 1 tilde ze zelf al haar hoofd op en binnen een paar dagen hield ze al zelf haar hoofd al vrij stabiel omhoog. Erg krachtig in de nek. Ze heeft vanaf het begin al een voorkeurshouding naar rechts waardoor haar hoofdje rechtsachter al redelijk plat begint te worden. Nu ben ik al dagen lang bezig haar hoofd steeds te corrigeren door voorzichtig de andere kant op te draaien maar dan denk zij, ja daaggg ga lekker zelf met je hoofd naar links liggen en draait ze per direct haar hoofd weer naar rechts. Als ze slaapt leg ik haar hoofd steeds naar links maar zodra ik even wegkijkt draait ze gelijk weer naar rechts in haar slaap. Ook snachts doe ik dit een paar keer maar het heeft gewoon geen nut..  Ik probeer haar steeds naar links te laten kijken, door links een leuk speeltje te plaatsen en rechts helemaal niks, door links tegen haar te praten, te zingen, Muziekmobiel aan de linker kant. Dan kijkt ze wel even maar draait toch snel weer haar hoofd naar rechts. Meer (dag)licht ook aan de linker kant, maar niks werkt. Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen? Ik heb ook iets van een speciaal kussentje op internet gezien met een gat in het midden.. werkt dat? Haar hoofd hoeft niet nog platter te worden dan dat het nu al is.. ?</p><p>Bedankt!!</p>
 
Mijn jongste zoontje heeft het erg extreem.
Voor hem heb ik ook zo'n kussentje. Het werkt hier super. 
Hij krijgt ook fysio, misschien ook iets voor jou. Zei geven ook tips.
 
Wat je zelf kan doen is op je linker arm voeden. Evt bedje omdraaien etc.
 
Mijn zoon had het ook. Zijligkussen in de box heeft erg geholpen en blijven oefenen met kijken naar de andere kant om de nekspieren ook naar die kant te trainen. Bedje zo zetten dat het licht van de goede kant komt. En zo min mogelijk laten liggen op de rug.
Wij hebben een kinderfysiotherapeut gehad die oefeningen voor ons had, misschien kun je via het consultatiebureau contact opnemen. Ik vond dat wel heel fijn, ze kwam gewoon bij ons thuis.  
Hoofdjes trekken nog bij tot een jaar of 3 dus het komt vast goed.
 
Onze zoon had ook extreme voorkeurshouding. Wij hebben fysio gehad en een Zijligkussen gekocht. Dat werkte erg goed dat kussen. Deze mogen we alleen niet in bed gebruiken. Zijn voorkeurshouding is dankzij fysio helemaal verdwenen
 
Haar op de rug in de box leggen, een handdoek oprollen en dit aan de afgeplatte kant wat onder haar leggen zodat ze wat schuin ligt.
Dus de handdoek in de lengte naast haar leggen zodat ze met een kant op de handdoek ligt en ook echt niet kan terug draaien op haar voorkeurskant. Natuurlijk niet dat ze te ver van de bodem af komt maar net gedwongen wordt om de andere kant op te kijken
Leg dan iets van een speeltje aan de andere kant zodat ze daar naar toe kan kijken.
Hoop dat het verhaal duidelijk is haha, moeilijk uit te leggen.
Fysio kan idd ook maar zou het eerst zo eens proberen.
Onze dochter had een lichte voorkeur en heb het zo kunnen oplossen.
 
Terug
Bovenaan