Afgeplat hoofdje.

<p>Hallo lieve ouders, </p><p>Onze dochter van 8 maanden heeft last van een afgeplat hoofdje. Na maanden fysiotherapie gaat haar hoofd er steeds meer op achteruit ( hoofd groeit steeds schever ) terwijl ze op ontwikkeling en motoriek voor loopt. Er is een röntgenfoto van haar hoofd gemaakt om te kijken of haar schedelnaden niet dicht zijn gegroeid en dat zijn ze gelukkig niet. Nu is mijn vraag; zijn hier ouders met kinderen die een helmpje hebben ( gehad )? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee? </p><p> </p><p>Liefs, Kelly</p>

Wat vervelend!
Onze zoon had ook een wat platter achterhoofd, maar misschein minder afgeplat als jouw kindje. Bij ons vertelde de fysio dat helmpjes tegenwoordig bijna niet meer gedaan worden omdat het uit onderzoek blijkt dat het weinig effect zou hebben. Met wellicht verscheelt dat met de gradatie.
onze zoon is inmiddels 2,5 jaar. Je ziet niet meer dat het afgeplat is, wel kan je het nog voelen als je over zn koppie aait. Hoop dat het voor jullie allemaal beter wordt. 

Ik zelf heb er geen directe ervaring mee maar een neefje van mij heeft een helmpje gehad op jonge leeftijd scheelde toen 2,5 cm met de goede kant, bij hem heeft dit super goed geholpen en zie je er bijna niets meer van. 

succes 

Omdat het effect van een redressiehelm niet aangetoond kon worden vergoeden de meeste zorgverzekeraars het niet meer. Sinds ouders het zelf moeten betalen zie je ze veel minder. 

Mijn zoontje zou ook een moeten zei de fysio toen hij maand of 9 was ik had me al alles uitgezocht kosten enz het word niet meer vergoed. Toen moest ik toevallig naar cb en had ik met de arts erover zij zei doe het niet het werkt niet, je moet het zelf betalen , ben je 1000 euro lichter en het heeft nog niks geholpen. Ik de keuze gemaakt het toch niet te doen. Fysio was boos erom? maargoed dat kon me weinig schelen. Mijn zoon is nu 2 en je ziet er niks meer van en het was echt erg. Het komt allemaal goed hoor ook zonder helmpje.

Terug
Bovenaan