Hoi, Caspar wordt a.s. zondag 16 weken. Hij heeft al vrij snel na zijn geboorte een afgeplat hoofdje opgelopen. Dit werd / wordt veroorzaakt door een voorkeurshouding naar links. Inmiddels zijn we enkele malen bij de kinderfysiotherapeut en osteopaat geweest om de houding naar rechts te stimuleren. Dat heeft geholpen, maar links blijft favoriet. We gaan dus door met oefenen etc. Maar de afplatting zal blijven. De enige oplossing is een helmpje. Motorisch is er niets mis met Caspar. Het helmpje zou dus puur voor cosmetische redenen zijn, duurt circa een jaar en dan 23 uur per dag. het is niet zeker dat het helpt. Volgens de kinderfysiotherapeut zullen fysiotherapeuten, kappers en andere ouders van kindjes met een afgeplat hoofdje het altijd blijven zien. De 'experts' zien het dus. Maar andere 'normale' mensen niet. Ik neig er daarom naar om niet voor de helm te gaan. Ik moet dit besluit nemen voordat Caspar 5 maanden wordt, want daarna kan het niet meer. Maar ik ben ook benieuwd naar andere meningen.