Afgevallen 1e 3 maanden.. wanneer kom je aan?

<p>Hi mensen, ik ben 11 weken zwanger. Ik moest alleen maar overgeven, maar wat ik echt kut vond, was dat ik bijna nooit eetlust had, terwijl ik juist van eten hou. Anyway... ik ben nu al bijna 3 maanden en ik vraag me echt af als er dames zijn die eerst ook afgevallen waren en die daarna ineens zijn aangekomen.</p>

Ik ben in beiden zwangerschappen veel afgevallen door overgeven in het begin en daarna pas aangekomen. Eerste zwangerschap was ik 5,5 kg kwijt (laagste gewicht was toen 48 kg, was echt niet gezond meer) en deze zwangerschap heb ik het kunnen beperken tot 3,5 kg. Eerste zwangerschap was alles heftiger, ik ben toen eigenlijk ook pas vanaf week 26 weer op mijn oude gewicht geweest en kon vanaf toen tellen dat ik werkelijk aan kwam. Ruimschoots ingehaald hoor, want uiteindelijk kwam ik in totaal uit op 11,5 kg wat ik aangekomen was, dat is gerekend vanaf het startgewicht vóór het overgeven. Ondertussen ben ik met deze zwangerschap al 37+1 en ik zit nu op ongeveer 14 kg. Deze zwangerschap heb ik gelukkig minder lang hoeven te geven en heeft mn lichaam een minder lange herstelperiode gehad, waardoor ik iets sneller ben gaan aankomen. Dus het is echt iedere zwangerschap ook weer anders! Ik hoop dat het overgeven bij jou snel over mag zijn... Eerste zwangerschap heb ik tot week 18 gespuugd en tweede gelukkig maar tot week 14/15. 

Ik viel in eerste instantie ook af. Hoewel ik nog steeds bijna elke dag overgeef zit ik met 33 weken nu toch al aan 10 kilo erbij! De variatie is echt groot. Sommige vrouwen komen maar een paar kilo aan en anderen wel 20. Ik hoop zelf dat er niet te veel meer bij komt maar als ik naar mijn lichaam kijk is het wel vooral veel buik maar zijn mijn armen en benen etc nog hetzelfde. Ik hou nu sinds een week ook wel vocht vast, dat zal ook wel meetellen in de kilo’s. 

Had ik ook. Pas met 25 weken 3 kilo aangekomen. Nu inmiddels 33 weken en 10 kilo aangekomen (ook echt alleen op mijn buik en vocht, ben niet “dikker” geworden) Komt vanzelf dus ;-) en vergeet niet, je kindje “pakt” toch wel wat het nodig heeft. 

Ik heb tot 22 weken ongeveer overgegeven en dus ook erg veel afgevallen, terwijl ik sowieso al niet erg veel reserves had. Ik ben nu 27 weken en ik ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen. Maar dat zit voornamelijk in vocht en mn buik. Verder is de rest niet echt veel bijgekomen. Dus dat is per persoon erg verschillend. Lekker je eigen "tempo" aanhouden en de dingen die je wel lust/binnen houdt eten.

Ik heb niet overgeven pas nu maar varieert heel erg kwam van 46 kilo en ben nu 46,5 kilo en 16 weken zwanger 

Terug
Bovenaan