Afgevallen i.p.v. aangekomen

baby glenn

New member
Vanmorgen ben ik voor het eerst met Xilyano naar het cb geweest. Daar is hij gewogen en hebben ze hem opgemeten. Precies 2 weken geleden woog hij 4040gr nu maar 3955gr. Ze heeft het voor de zekerheid nog nagewogen maar het klopte echt. Hij is wel 2cm in lengte gegroeid. Zn gewicht en lengte zitten nu op de gemiddelde lijn...hij had gelukkig wat reserves want zn gewicht was eerst iets boven het gemiddelde. Maar hij moet nu echt wel aan gaan komen want anders gaat het niet goed. Ik moet hem nu elke voeding beide kanten laten drinken, ook omdat hij maar 5 voedingen per dag heeft omdat hij snachts doorslaapt. Ik hoop echt dat hij nu gaat groeien, ik had dit ook echt niet verwacht omdat hij in het begin zo snel ging met 60 tot 80 per dag toen de kraamhulp er nog was. Ik wil ook erg graag bv blijven geven..ik ga nu maar kijken voor een kolf zodat ik een keer kan kolven en zien hoeveel hij eigenlijk kan drinken of dat de bv aan het teruglopen is. Hij drinkt de laatste dagen ook minder goed, hij is ook verkouden..ik heb hem helaas aangestoken.Ook moet ik hem nu elke dag wegen en moet ik als hij niet is aangekomen over een week terug naar het cb. Echt balen...ik hoop dat hij snel aan gaat komen.
 
ik weet niet hoe oudje kindje is maar 5 voedingen per dag is wel weinig met borstvoeding ik zou hem nu bij ieder kikje aanleggen en anders op http://www.borstvoedingsforum.nl/ je vraag stellen kunnen ze je goed helpen mij dochter kwam in het begin ook bijna niet aan heb daar goede tips gekregen
 
Oh jeetje, dat was wel even schrikken, of niet?

Hier was het juist zo dat Zoë niet zo goed groeide in de kramweek. Elke keer als we gingen wegen, viel het tegen...
Vorige week zijn ze van het cb hier geweest (moest eigenlijk met 2 weken, maar was mis gegaan) en toen woog Zoë 3720 (met luier). Ze was met haar geboorte 3480 en in 3 weken tijd dus maar net iets meer dan 2 ons gegroeid. De wijkverpleegkundige haalde er 60 gram af voor de luier, dat vond ik nogal veel. Ik heb de luier later met de keukenweegschaal gewogen en hij woog 21 gram... Dus Zoë woog vorige week maandag 3700 (volgens wvk 3660) en ik moet donderdag naar het cb, dus ik ben erg benieuwd. Wij zijn inmiddels wel over op de fles, dus we weten wat er in gaat. Het zou me dus echt verbazen als ze niet gegroeid is.

Ik hoop voor jou dat je kleine man weer lekker gaat groeien! Het is wel goed om het even goed in de gaten te houden. Sowieso loopt de bv altijd wat terug als je weer vanalles zelf gaat doen. Zorg ervoor dat je genoeg drinkt en af en toe wat extra rust pakt. Je zou evt ook na elke voeding een paar minuutjes kunnen kolven om de productie te stimuleren...

Succes met alles, het komt vast goed!
 
Ik vind het een apart advies om 2 borsten te geven. Kijk er wel voor uit dat je dan niet twee keer voormelk geeft, anders komt je kindje niet aan. Laat 1 borst helemaal leeg drinken en biedt dan pas borst 2 aan. Anders krijgt ie geen achtermelk en die is juist zo vet.
Je kindje komt maar 5 keer en dat is echt weinig op deze leeftijd, als ze niet goed groeien. Ik zou proberen m overdag iets sneller aan te leggen. Dus om de drie uur zodat je een extra voeding geeft, dan zul je zien dat ie wel weer groeit.
Goed in de gaten hoor want je hebt er stille hongerlijders tussen, die hoor je niet en dan denk je dat ze geen honger hebben... ze hebben echt nog veel voedingen nodig hoor.

Zet m op!
 
Hopelijk gaat het komende week beter. Lijkt me toch wel even schrikken. Vriendin van mij had idd een stille hongerlijder, dus dat moet je wel in de gaten houden. Maar met elke dag wegen moet dat lukken.
En wat hierboven ook al aangegeven is, 5 voedingen is erg weinig.

Goede tip van Bloempje om goed je borst leeg te laten drinken, zodat hij de vettere achtermelk krijgt. Eventueel zou je kunnen kolven, zodat je je borsten goed leegkolft en zeker weet dat je de achtermelk kan geven. Of je kolft net voor je borstvoeding geeft klein beetje af, zeg 30cc, zodat hij wat sneller bij de vettere achtermelk komt.

Nou succes!
 
@bloempje en blondie Ik kreeg dat advies van 2de borst geven omdat hij de 1ste altijd goed leeg dronk en dan had hij genoeg. Maar zul je juist zien als je weet dat hij niet is aangekomen en hem extra wilt geven dan drinkt hij helemaal niet meer maar 3 min effectief en daarna alleen sabbelen en als je hem eraf haalt dan gaat hij huilen en zoeken echt zo zielig. 2borsten had dus echt geen zin. Zo heeft hij bijna om het uur om de twee uren gedronken. Om half 1 kwam hij weer en toen heeft hij wel beter gedronken en daarna is hij gaan slapen tot vanmorgen half 7.
Ik ben vandaag naar de inloopochtend van moeders treffen moeders geweest en daar is altijd een verloskundige en laktatiekundige waar je je vragen aan kunt stellen. Ik moet idd maar een borst geven die hij helemaal leeg moet drinken en hij komt nu sinds zaterdag toen hij verkouden is geworden om de 3uur dus heeft hij 6 voedingen. Morgen bellen ze me weer op om te horen hoe het gegaan is en of hij aangekomen is en aan de hand daarvan geven ze dan weer advies. Dus ben benieuwd.
 
Nou dat is het belangrijkste idd, dat ie je borst goed leegdrinkt. Klinkt goed dus, maar houd het in de gaten. Kolf je überhaupt? Persoonlijk vond ik dat een uitkomst. Ik ben zelf ziek geweest in de 2e week waardoor mijn melkproductie afnam en ik dus erg onzeker werd. Sindsdien ben ik gaan kolven. Eerst deels en nu al een paar weken volledig. Het geeft mij erg veel rust.

En, is hij aangekomen? Ben reuze benieuwd. Hoop het zo voor je, want die onzekerheid lijkt me vreselijk.
Sterkte!
 
O ik ben ook verschrikkelijk verkouden misschien kan het bij mij ook wel wat afgenomen zijn dan. Ik wil ook gaan kolven vanavond bellen ze me van een borstkolvenshop en zij gaan me advies geven welke ik het beste kan nemen. Gelukkig is hij vandaag 20gr aangekomen dus dat is positief...op naar de 100gr. Hij komt nog steeds wel om de 1 a 2 uren overdag, vannacht is hij 2 keer geweest. Ja die onzekerheid is idd vreselijk...maar we houden vol ik wil niet zomaar stoppen met de bv.
 
Terug
Bovenaan