afgevallen kind van 2 jaar?? dit is haar eetschema.

AryaArjin

New member
<p> </p><div class="breadcrumbs breadcrumbs--forum" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #95a5a6; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 20px; margin: 30px 0px 0px; padding-left: 20px;"><span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Home</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Forums</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Peuter</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Gezondheid</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"><span class="post post-topic current-item breadcrumbs__breadcrumb--unlinked" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #4a5253; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">voedingsschema kind 2 jaar</span></span></div><div class="article__container--padding" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; overflow: hidden; padding: calc(10px) 20px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px;"><div id="bbpress-forums" class="single-topic" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: transparent; clear: both; margin-bottom: 20px; overflow: hidden; font-size: inherit;"><h1 class="single-topic-title" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 1.8em; margin: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif; font-weight: normal; line-height: 1em; border-top: none !important; border-right: none !important; border-bottom: 2px dashed #eaeded; border-left: none !important; border-image: initial !important; clear: none; padding-bottom: 10px;">voedingsschema kind 2 jaar</h1><ul id="topic-10299149-replies" class="forums bbp-replies" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 30px 0px 0px; padding: 0px; background: none; list-style: none; font-size: 12px; overflow: hidden; border: none; clear: both;"><li class="bbp-body" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: none; margin: 0px; list-style: none; padding-bottom: 0px; clear: both; border-right: 1px solid #eaeded; border-bottom: 1px solid #eaeded; border-left: 1px solid #eaeded; border-image: initial; border-top: none;"><div class="reply-wrapper reply-wrapper--topic reply-wrapper--odd" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; clear: both; background-color: #f7f8fa; border: 2px dashed #bfd9e7; margin: 0px -1px -1px;"><div id="post-10299149" class="bbp-reply-header" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: hidden; padding: 20px 15px 0px; border: none; clear: both; background: transparent; position: relative;"><div class="bbp-meta" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative;"><div class="bbp-reply-author" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: none; width: auto; margin: 0px; min-height: 0px; padding: 0px 100px 0px 0px; position: relative; font-size: 14px; line-height: 19px; height: auto;">AryaArjin</div><span class="bbp-reply-post-date" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; font-size: 11px; right: 0px; line-height: 24px; position: absolute; top: 0px;">05/03/2020 om 19:12</span><span class="bbp-admin-links" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; color: #dddddd; clear: left; width: 338.19px; margin-top: 5px; padding-top: 5px;">BEWERKEN | REACTIE | REPORT</span></div></div><div class="odd bbp-parent-forum-1009663 bbp-parent-topic-10299149 bbp-reply-position-1 user-id-10222115 topic-author post-10299149 topic type-topic status-publish hentry" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: visible; padding: 10px 15px; background-color: #fbfbfb; position: relative;"><div class="bbp-reply-content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; clear: both;"><div id="ovn-bbp-quote-10299149" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 17px;"><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Dag lieve mensen. ik zit ergens mee, mijn dochter van 2 jaar lijkt de afgelopen maanden best wel afgevallen. ik weet nou niet of het aan haar voeding ligt. dit is haar eetschema:</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">8.00 – 3 boterhammen met beleg zoals, smeerkaas kipfilet/ pindakaas, amandelcreme noem maar op. ze kan er naar mijn mening zelfs 4 boterhammen op maar ik vind dat persoonlijk te veel voor zo een klein meisje.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">rond 10.00 een banaan. en soms ook nog een koekje of cake met water</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">11.00 150 ml melk slapen tot 14.00.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">om 2 uur iets warms, zoals patat, gebakken ei met worst, 2 stukken pizza</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">dan nog rond 16.00 bakje chips, rozijntjes of iets anders om te snacken</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">en om 18.00u avond eten. rijst met kip etc. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">20.00 150 ml melk en slapen tot de volgende ochtend.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">ik weet wel dat ze haar kies krijgt en dat dan misschien de oorzaak is dat ze is afgevallen. want inprincipe eet ze naar mijn mening wel gewoom goed..</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">wat denken jullie? ik waardeer jullie reacties enorm! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">thnx</p></div></div></div></div></div></div>
 
Ik zou om te beginnen naar het consultatiebureau gaan om haar te laten wegen want dan weet je het zeker. Je dochtertje heeft een eet schema waar veel mama's jaloers op mogen zijn ziet er keurig uit hoor! maar toen mijn dochter die leeftijd had 2 jaar en 2 maanden zat ze ook in een fase dat ze afviel en te weinig woog. Ik ben toen naar de huisarts gegaan want ze was 2 lijnen gedaald. als het nog een paar maanden zo doorging moest ze naar de diëtiste. maar gelukkig heeft een vakantie haar goed gedaan en is ze na de verhuizing in 9 maanden 3 kilo aangekomen 
 
Kun je haar thuis niet op de weegschaal zetten dan heb je een beter beeld?
Je dochter eet in ieder geval goed. Onze dochter eet minder als wat jij beschrijft. 
 
Qua eetpatroon, de eetmomenten zijn prima. Ik persoonlijk zou mijn kind iets anders voorschotelen dan patat, pizza of chips iedere dag. Bijvoorbeeld een bakje yoghurt met muesli of een boterham vult ook goed. Of als alternatief voor chips zijn er ook maisflips of rijstflips te koop voor kinderen. Maar dat terzijde.
Onze zoon bleef rond zijn 2jaar ook praktisch stil staan qua gewicht, maar schoot de lengte in. Daarom dachten veel mensen ook dat hij afgevallen was, maar dat was dus niet zo. Hij eet ook echt prima, maar gebruikt op dit moment alle energie om te groeien. Hij is nu ook echt groot, hij draagt nu met 2.5jr de kleding die zijn neefje nog aanhad toen die 6 was.. 
Wellicht om te vergelijken, hier ons schema;
Sochtends ontbijt; Grote beker melk en 2-3 boterhammen of bakje yoghurt met muesli
Rond 9.30 wat fruit en evt een cracker
Rond 11.30-12u brood of yoghurt (ligt eraan wat hij als ontbijt al heeft gehad)
Daarna gaat hij ca 2uur slapen
Rond 15u weer fruithapje met cracker, beschuit of stukje ontbijtkoek, stukje kaas of zoiets
Rond 18.30 warme maaltijd
Voor het slapen gaan nog 150ml melk
 
Is toch goed maar al die vettig heid voor kind van 2 niet mijn keuzen lekker gezond en gevarieerd zal ik doen dan krijg je later daar ook geen problemen mee met je kind en verzorg je voor dat je geen aanleg heb om dik te worden
 
Wat ik zo lees eet je dochter niet weinig ofzo. Persoonlijk vind ik iedere dag pizza of patat en chips wel heel erg veel. Bij ons is dat misschien eenmaal per week. Luncht je dochter niet?
even ter vergelijking. Dit eet mijn zoontje van 2:
7.00 2 boterhammen met melk
10.00 2 stuks fruit
12.00 2 boterhammen en melk
15.00 krentenbol, ei of stuk fruit
18.00 groente (als het lukt ?) aardappel en toetje
tussrndoor water of sap. En soms koekje
 
Terug
Bovenaan