afgevallen sinds groentehap

sinds een week heb ik de fles van 3 uur laten vallen en geef ik mijn zoontje om 15 uur wat fruit of een liga met wat drinken (alleen vindt hij drinken niks ha ha ha) en geef ik hem om 17.00u een pot groente. Omdat hij natuurlijk honger heeft eet hij die helemaal leeg. Maar gisteren wogen wij hem even maar hij is 3 ons kwijt aan gewicht. Het scheelt.... mijn zoontje is Hollands Welvaren zoals iedereen dat noemt maar toch...
Heeft iemand anders dat ook? Is het dat het lichaam moet wennen aan een ander schema?

liefs
di silva

Hoi,

Hier nog een bezorgde moeder, Tess is ook een Hollandse Meid en kan wel wat hebben, maar ze is de afgelopen weken (6) niet aan gekomen, eerder afgevallen. Dus wij ook wegen en idd een 3-4 ons minder. Tess drinkt erg slecht haar flesjes emt melk en we zitten er nu op 2 a 3. Over 2 weken moeten we naar het cb (een nieuwe, we zijn net verhuist) eens kijken wat ze daar vinden. Ze kan natuurlijk gewoon nog aankomen in de komende weken, gister (om 22.30, ze komt normaal nooit om deze tijd en slaapt normaal gewoon door van 7 tot 6) en vanmorgen had ze opeens iets van die fles gaat leeg!

Houdt het goed in de gaten, ik moest trouwens toch naar de ha en die had iets van dit kind ziet er prima uit en is zeker niet mager... nee he he, dat zie ik ook wel, maar ik zie ook dat ze erg is afgevallen! Daar hadden we dus niets aan.

Succes met de kleine.

Groetjes Nands

Hoi meiden

Zou het niet kunnen dat er in de melk veel meer calorieen zitten dan in de groente en fruithapjes?? Ik bedoel, als ik wil afvallen, eet ik ook meer groente en fruit en drink ik minder melk.....Zou het dan dus niet kunnen dat ze door de verandering van eten gewoon niet meer zoveel aankomen?? En dan natuurlijk nog erbij dat ze veel beweeglijker zijn en dus veel meer energie verbruiken?? Ik denk dat je dat zo aan het cb kan vragen als je even belt....

Succes iig!
Liefs Annet

klinkt inderdaad aannemelijk; minder cal. dan in een fles melk. En van die fruithapjes en een halve liga zal hij ook niet van aankomen....
Enzo is nu 7 maanden en ik ga beginnen met m 's morgens een groeipap te geven, waarschijnlijk trekt hij daarvan bij. Tis nu even een lastige periode met dat overschakelen op vast eten. Eerst vond hij die groentehap niks en daarom heb die fles laten vallen en nu eet hij het wel.

Nou, ik wacht het nog even af en ga m verwennen met papjes, hi hi hi

liefs
s
di silva

Hoi,

het is idd dat ze minder cals binnen krijgt en super bewegelijk is. Helaas vind ze pap echt niet lekker, dus dat is ook geen optie.

Ach ze kan het hebben en ze sterft niet van de honger anders zou ze wel eten!

groetjes Nands

Mama's,

Jullie zouden nog kunnen proberen om de melk in een beker te doen als de fles slecht gaat. Bij Isa werkte dat prima, die begon op een gegeven moment ook steeds maar de speen uit haar mond te duwen als ze een paar slokjes had gedronken. Overigens was dat maar een fase bij haar want nu gaat de fles best goed.

Succes!

Grtz. Poppetje71 mv Isa 8,5 mnd

Hoi,

Ga het eens proberen, gebruik je een tuitbeker of een gewone. De laatste keer met de tutibeker "snapte" ze het niet, uit een beker is wel leuk, maar wordt een geklieder, ze krijgt dan te veel binnen en laat het eruit lopen, ook omdat het gevoel leuker is dan het drinken zelf ;0)

Ga toch eens een tuitbeker proberen als ze weer loopt te mutsen.

Groetjes Nands

Ik heb even op de potjes en de Friso gekeken. Per 100ml zitten er ongeveer evenveel calorieen in. In de groente zit volgens mij (ben het even vergeten) wel iets minder. Maar als je kind dus een potje fruit krijgt krijgt het al voldoende voor die 'gemiste' fles.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan