Afgevallen tijdens zwangerschap 26 weken en niet ziek

<p>Hoi mede zwangere,</p><p>Begin mij een beetje zorgen te maken, ik ben nu 26 weken zwanger toen ik er achter kwam dat ik in verwachting ben had ik mij voor het eerst in lange tijd gewogen (omdat ik veel sport (5dgn) en veel spieren had wist ik dat ik niet moest wegen) dus 89 kilo (180 lang), we gingen vlak erna op vakantie heb mij geen moment ziek gevoeld of ergens last van gehad alleen mijn eetlust werd wel steeds minder dus was 6,4 kilo afgevallen, toen 11 weken zwanger.</p><p>richting mei zag je me gewicht omhoog gaan maar stond nog wel op min ±4 kilo tot 6 juni toen woog ik weer 89 kilo mijn oude gewicht maar vandaag weeg ik weer en ben weer afgevallen - 2,7 kilo.</p><p>Ik eet in de ochtend yoghurt met cruesli na het sporten (4dgn nog)bruin brood met kaas of tonijn en in de middag ook brood en avond eten sla ik ook nooit over en dan niet te vergeten de avonden altijd wat te snoepen dus je zou denken je eet best veel.</p><p>de Baby loopt een week voor (vanwege zijn lange benen blijft dit ook zo) en schopt behoorlijk veel, maar moet ik me nou zorgen maken?</p><p>Ik blijf nu maar weer afvallen...</p><p> </p><p>Zijn er meer die dit hebben?</p>

Ik zou me geen zorgen maken zo lang je goed eet en de verloskundige zegt dat alles goed zit! De baby pakt wat het nodig heeft en als je gevarieerd eet kan dat ook gewoon. 

Hallo,
Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Ik was in het begin wel veel ziek. Kreeg bijna niks binnen. En toen is mijn opa ook nog eens overleden waardoor ik ook minder eetlust had. En ik maakte me ook zorgen omdat ik alleen maar afviel. Maar de verloskundige zei toen ook al tegen mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Hij kreeg toch de voedingsstoffen binnen. Nou ben ik 36+5 weken zwanger en alles is gewoon goed. Als het niet goed zou zijn dan hadden ze dat echt wel gezegd. En ik begrijp je zorgen. Maar zolang de verloskundige er niks van zegt zou ik me niet druk maken. En als je het echt niet vertrouwt zou ik gewoon een keertje bellen.
Groetjes Denise  

Hallo,
Je hoeft je geen zorgen te maken.. meestal kom je ook aan in de laatste weken.. je baby is dan "af" en neemt dan alleen toe in grootte en gewicht, waarschijnlijk ga jij dat dan ook merken.
Zoals de reacties hierboven al zeggen, je eet goed en gevarieerd, je kindje neemt wat het nodig heeft.. bij zorgen gewoon even de verloskundige bellen, daar zijn ze voor..
Succes met je laatste trimester..

Hoi hoi,

je sport nu ook niet meer zoveel denk ik? 
Je spiermassa neemt af dus dat kan je terug zien in je gewicht.

Terug
Bovenaan