Afgevallen ...

Hallo allemaal,

Ik ben nu 18 weken zwanger en ben al 10 kilo afgevallen. Kan dit kwaad. Voel me er niet zo goed door. Ben bang dat het kindje niet goed groeit. Ik ben helemaal niet ziek geweest, heb alleen maar last gehad van vermoeidheid en pijnlijke bortsen (dat laatst is er nog steeds, maar een stuk minder) Ik moet een dinsdag weer naar de vk. Ik zal het haar vragen, maar misschien kunnen jullie mijn onzekerheid een beetje wegnemen. Nou ben ik wel aardig van postuur hoor, dus misschien is het maar beter dat ik afval en nog geen 10 kilo bent aangekomen, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Groetjes Tijgertje1974 18w+1d
 
Hey Tijgertje,

Heel normaal dat je afvalt hoor.. Ik woog voor mijn zwangerschap boven de 90 kilo, viel een stuk af en ik ben sinds die afvalrace in totaal zo'n 10 kilo aangekomen, best netjes dus... ik zou zeggen: geniet er van! Want wat er nu niet aan komt, hoeft er straks ook niet af! Zo lang je er maar voor zorgt dat je baby genoeg voedingsstoffen krijgt...

groetjes
Manky











 
Hey,

Ik ben momenteel 5 kg afgevallen (18w), maar volgens de gyn is er niks om me zorgen over te maken zolang ik regelmatig en genoeg eet en ik me goed voel.
Op de laatste echo was trouwens alles in orde met ons kleintje.
Ik denk dat je zelf ook wel aanvoelt of je genoeg en gezond eet. Als je zelf wat struiser gebouwd bent, is het ook minder erg omdat je genoeg reserves hebt.
Als je je er echt zorgen om maakt moet je het natuurlijk met de ha of vk bespreken, maar troost je de kilootjes komen er vanzelf wel terug bij.

Groetjes,

Erika
 
Hoi Tijgertje,
Ik wil je ook nog wel even gerust stellen hoor!
Ben nu 36,3 wk zwanger en zit 4,5 kg onder mijn begin gewicht.
Ben in het begin iets aangekomen, daarna weer afgevallen. Twee weken geleden was er weer een kilo bij en de afgelopen week weer gelijk gebleven.
Ik loop bij de gyn. en hem heb ik ook natuurlijk de vraag gesteld of het geen kwaad kan voor de kleine, maar hij antwoordde dat de baby het beste van je voeding ontvangt. Dus dat komt wel goed, als je zorgt dat je gewoon gezond eet.
Ik heb nu een dieet voor mijn zwangerschapsuiker en zoveel  mag ik ook weer niet  eten. Met de kleine gaat alles ook goed. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik 4 en 5 kg aangekomen in totaal. Na mijn zwangerschappen van toen was ik ook flink wat slanker. Ben nu ook benieuwd naar welke kledingmaat ik nu ga na deze zwangerschap.
Hoop je zo gerust gesteld te hebben en wens je nog een fijne zwangerschap.

Groetjes,
Sandra



 
Hoi Tijgertje,
Ik ben 14 weken ver en 6 kilo minder.
Alles is in orde ik krijg gewoon niets weg. De baby krijgt alles wat ie nodig heeft het enige wat belangrijk is, is dat je genoeg drinkt, het liefst geen koffie en/of cafeine of light dranken. Water is eigenlijk het beste als je het weg krijgt. Ik vind op het moment werkelijk alles vies maar als het water koud is dan krijg ik het wel weg. Je kan beter af vallen dan 20 kilo erbij krijgen want die moeten er ook weer af. Probeer wel als je eet wat gezonds te eten, je moet toch zorgen dat je iets goeds binnen krijgt.
Succes, Ita
 
Inderdaad alleen maar geruststellende woorden hoor.
Hier ook, ik weeg me dan niet en de vk ook niet maar ook ik kom niet echt aan in omvang dan, kan nu met mijn 36 weken nog steeds in mijn eigen broekenAlhoewel ze nu wel wat strakker gaan zitten ik krijg ze nog normaal dicht zonder kuren ofzo.
Het belangrijkste is dat je gezond eet en alle stoffen binnen krijggt die jij en je kindje nodig hebben, dan komt het allemaal vast goed.
Groetjes TIna
 
Terug
Bovenaan