afgevallen

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

ik heb even een vraagje. Ik zit nu in mijn elfde week van de zwangerschap en ben tot nu toe bijna 3 kilo afgevallen, maar krijg al wel een klein buikje. Wie heeft daar ook ervaring mee of weet of dit kwaad kan? Ik ben benieuwd, want dit is het eerste bericht wat ik zelf op dit forum schrijf.

Groetjes Ariena

Hoi Ariena,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dat afvallen kan niet zo veel kwaad hoor. Ik ben (morgen) 39 weken zwanger en in de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap 18 kilo afgevallen door extreme misselijkheid. Ons kindje heeft er echter niks aan overgehouden. Zowel de gyn als de verloskundige zeiden: "het kindje neemt wat het nodig heeft, jij komt als tweede". Het is voor jezelf vervelend als je je slecht voelt (maar dat kon ik niet echt uit je berichtje opmaken), maar je kindje krijgt wel wat het nodig heeft.

Je mag uiteraard niet bewust gaan afvallen. Mocht je toch erg misselijk zijn, trek bijtijds aan de bel bij je vk of gyn, zodat ze je in de gaten kunnen houden, dat je niet uitdroogt, want dan loop je het risico dat je het ziekenhuis in moet en aan het infuus gelegd wordt.

Geniet van het wondertje in je buik!

Groetjes Lilian

Hoi Ariena,
Bij mij was het niet zo extreem als bij Lilian, maar ik ben bij mijn vorige zwangerschap de eerste maanden (tot ongeveer 24 weken) 7 kilo afgevallen. Daarna begon ik aan te komen. De verloskundige zei dat het in het begin van de zwangerschap zelf heel goed is om af te vallen, dan wordt de placenta sterker. Ik was bij mijn vorige zwangerschap totaal 7 kilo aangekomen en ik kreeg een kindje van bijna 8 pond. Een leuke bijkomstigheid....ik kon al in mijn kraamtijd mijn gewone kleren weer aan.
Oh ja, ik viel trouwens niet af vanwege misselijkheid of zo. Ik was helemaal niet ziek. Ik kon alleen heel slecht drinken, maar eten ging ook goed. Ik viel gewoon af!
Nu bij deze zwagnerschap is het allemaal anders. Ik had al met 5 weken positiekleding aan en met 30 weken zat er 8 kilo bij. Nu zijn de batterijen van mijn weegschaal op en ik ben te lam om nieuwe te gaan kopen, maar ik denk dat er in totaal een kilo of 13 aanzit.
Groetjes,
Patricia
39+2

begrijpelijke vraag. Ik viel ook af in het begin en dat leek mij verkeerd omdat in de boekjes staat dat je niet mag afvallen (of eigenlijk staat er dat je niet mag dieten, maar dat is toch echt anders  dan spontaan afvallen).  
maar je zult er achter komen dat vrijwel alles normaal is in een zwangerschap (aankomen of afvallen, hoge of juist lage bloeddruk, etc). Het belangrijkste is dat jij je goed voelt en goed naar je lichaam luistert. En als je je zorgen maakt, gewoon de verloskundige bellen.

En het is inderdaad zo dat je  voedingsstoffen en energie eerst naar je kindje gaan, en jij krijgt wat er dan nog over blijft. Oftewel, je kindje zal niet zo gauw last hebben van te weinig voedingsstoffen.

groetjes,
JAnneke

Thanx voor jullie reactie!
Ik ben verder niet ziek of zo, gelukkig. Het enige wat ik nu nog steeds een  heb is dat ik sneller moe ben. Ik zie wel hoe het loopt. 6 dec. de eerste echo dus dan wordt het wat realistischer/ tastbaarder.

p.s Juliie ook gefeliciteerd natuurlijk

groetjes

hallo,
gefeliciteerd!!
toen ik 9 weken zwanger was was ik al 4 kilo aangekomen maar door extreme misselijkheid was ik in week 13 alweer 5 kilo afgevallen!
als je het niet vertrouwd moet je gewoon ff langs de HA.
succes,

gr. martine (14 weken)

Terug
Bovenaan