Afgevallen!!

Help!!!
Mijn dochter is 12 weken en krijgt bv. Onze oudste dochter hadeen koemelkallergie dus wellicht heeft zij dat nu ook. Dus bv het beste. Ze drinkt kort, soms maar 5 minuten, en dat 8 keer per dag. Maar ze groeide wel, tot gisteren. Toen was ze 50 gram afgevallen. Balen dus. Ik word erg onzeker van. Wat moet ik nou doen? Ze weegt nu 5460 gram en is ongeveer 58 cm. Ik word erg stressvol van dit gedoe, kan moeilijk genieten nu. Ben weer aan het werk sinds 18 dec. Mijn dochter naar de creche. Had ze van 7.30-13.00 maar 120 cc gedronken. Weinig dus. Wie heeft er een advies????????//
Groet mama van Florien (12 weken)

hoi assie,

Je schrijft dat Florien is afgevallen, maar in hoeveel tijd is dat?
Geen enkele baby groeit volgens een rechte lijn, het is altijd een gemiddelde.
Ik denk dat je even kritisch moet kijken naar de manier waarop je voedt.
Krijgt ze bijvoorbeeld de vette achtermelk binnen?
Begin je altijd bij de borst waarmee ze is geëindigd?
Maakt ze een tevreden indruk?

Ik raad je aan om je vraag te stellen op het borstvoedingsforum;
www.borstvoedingsforum.nl
Daar vind je mama's die bv geven en ervaringsdeskundigen.
Je krijgt binnen een uur al heel veel reakties.

Je kunt ook bellen met een vrijwilligster van bijvoorbeeld Borstvoeding Natuurlijk.
Alle info kun je op die site vinden.

Verder zou ik als ik jou was, je dochter flink laten drinken voordat je ze wegbrengt naar de creche. Vaak hebben ze 's avonds een inhaalslag, clusteren noem je dat.
Dan wil ze de hele tijd drinken om de schade in te halen.

zet hem op, het kan een tijdelijk iets zijn en zal zich w.s. weer snel herstellen!

heb vertrouwen in jezelf!

groetjes Linda ( geef nu voor de 3e keer succesvol bv )

Hoihoi, laat je niet gek maken door die weegschaal hoor! 50 gram is een keer extra plassen of een halve voeding minder drinken. Dat hoeft niets te betekenen. Het is wel goed om het in de gaten te houden, maar ga niet iedere dag wegen, daar word je helemaal para van.
Mijn mannetje drinkt overdag ook maar 5 minuten en dan heeft ie er geen zin meer in. Maar hij gaat pas drie uur later weer vragen om voeding, dus ik vertrouw er maar op dat dat goed gaat. Over 1,5 week weer naar cb, ben benieuwd hoeveel hij gegroeit is!
Sterkte ermee! en heb inderdaad vertrouwen in jezelf! (makkelijk gezegd hè als je er zelf niet mee zit, maar ja, het is wel waar)
Liefs Phira

Hoi,

Ik heb heel veel gehad aan de lactatiekundige van Icare (zijn wij bij aangesloten). Ik kon haar altijd bellen voor advies. Ze kwam dan altijd langs om te zien hoe mijn zoontje dronk en hoeveel hij dan was aangekomen. Dat was vaak veel meer dan ik dacht. Ze gaf me adviezen en stelde me gerust. Ook kon ik langs komen op het borstvoedingsspreekuur. Ik zorgde dan dat ik om een tijd afsprak dat hij zijn voeding moest hebben. Ik heb heel veel aan haar gehad. Omdat ze daarnaast ook wijkverpleegster was heeft ze me ook met veel andere dingen geadviseerd. Ik ben naar haar doorverwezen door onze eigen wijkverpleegster.

gr. Erna mmv Jeffrey

Terug
Bovenaan