Afgewezen bij boze bui

Hoi hoi,

Als Myrthe iets doet wat niet mag dan beland ze na 2 waarschuwingen in de hoek.
Vaak doe ik dat als ze driftig wordt. Maar dan komt het.
Ik mag niet weglopen want dan loopt ze boos en gillend achter me aan, trekkend aan mijn rok.
Maar als ik haar dan oppak dan gaat ze hard trappen en mij slaan.
Met andere woorden, wat ik ook doe niets is goed.
Het was vd week zelfs zo erg, dan ze probeerde tegen de muur omhoog te klimmen omdat ze geen andere uitweg zag bij mij vandaan.
Maar ja weglopen bij haar vandaan mag ook niet.
Ik ben maar op een afstandje gaan zitten met mijn armen uitgestoken totdat ze zelf kwam knuffelen.

Maar wat voelde ik me AFGEWEZEN!! Ik kon niets goed doen, haar ook niet troosten.
Herkent iemand dit? Ik voelde me zo slecht....

Liefs Irene

hoi irene

ik herken je verhaal helemaal
karlijn heeft dit ook een tijd bij mij gedaan
ik vond het ook vreselijk maar ben het uiteindelijk gaan negeren en binnen een week was t over
als karlijn stout is en straf krijgt dan straf ik haar en loop weg
komt ze achter me aan dan zet ik haar consequent terug tot ze blijft staan zitten waar ik t zeg
en als ze niks van mij wilt weten jammer dan
komt vanzelf wel weer als ze uitgeraast is

succes
liefs maurilla

Hoi Irene,

Ik heb net je stukje gelezen, maar ik herken het niet, maar het lijkt me idd wel heel moeilijk. Maar ik kan je helaas geen advies geven, ik hoop voor jou dat deze fase gauw weer over is.

Liefs Lientje

Ik herken het van de oudste...helaas... Die had een (hele enkele keer) een zo'n woede aanval dat er niets meer goed was. Meestal was dat nadat ik "boos" op hem was geworden nadat ie me had gekrabt, geslagen of wilde bijten! En ik mocht niet verder als een meter van hem af zijn, maar hij wilde ook niet dat ik aan hem kwam, zucht! En dan lag meneer daar te gillen alsof ie bijna vermoord werd, om je rot te schamen! Er is mij toen meerdere keren uitgelegd dat ze dat gedrag alleen vertonen bij mensen van wie ze houden en die ze vertrouwen. Dus ik moest het nog als een compliment zien ook, hahahah! Uiteindelijk heb ik hem telekns maar uit laten "bozen" en op een gegeven moment zag ik een zogenaamde opening, een kans om mijn armen liefdevol uit te strekken en zeggen: kom maar bij mama met je boze bui... En dan kwam ie vrijen met me en was het over. Maar ik heb er ook heel wat tranen om gelaten hoor, dat jochie dat mama niet wilde, niet vastgehouden wilde worden, niets van mama moest weten, maar o wee als mama uit zicht verdween... Gelukkig heeft ie niet veel van die buien gehad, maar ik weet echt nog donders goed hoe machteloos ik me voelde. Ik denk dat je gewoon consequent moet blijven in wat je doet, en je moet niet vergeten dat het niet tegen jou is gericht maar tegen jouw regels op dat moment! ( klinkt makkelijk nu, of niet?? Maar ik weet echt hoe je je voelt!) En je bent geen slechte mama hoor, omdat je je kindje wat wilt leren want zo is het uiteindelijk, toch?

Liefs, Marieke

Hoi irene,

In die mate die jij bescrijft heb ik het niet zelf meegemaakt, maar jah.. ook als Daniel hier boos is en zijn zin niet krijgt, mag ik hem niet meer aanraken of knuffelen.
Hij duwt mij meteen weg en draait zijn hoofd weg.
of 'trapt' zich weg door zich met zijn voeten van mij te zetten.
Ik voel me dan ook effe niet leuk, zeg maar.
Later kan ik wel weer knuffelen.

Ik wens je veel succes en het verhaal van Marieke steekt toch ook een hart onder de riem,

liefs marina

Pfff ik ben blij dat sommige het herkennen. Ik voelde me zoooo rot.
Ik was dus ook op redelijke afstand gaan zitten en ze kwam op een gegeven moment zelf naar me toe.
Ik merk wel dat ze zo doet als ze echt moe is, het gebeurt dus ook niet vaak, want ik leg haar op tijd op bed. Maar die dag wilde ze niet slapen haha.
Stelletjes eigenwijzen af en toe.....

Liefs Irene

Hey Irene,

Hier nog zo'n tante!
Als Jasmijn echt moe is wil ze ook niks van me weten, maar ik mag ook niet weg. Echt NIKS is op zo'n moment goed. Heeeeeeeeel frustrerend............voor mij en voor Jasmijn.
Als het is omdat ik boos op haar ben negeer ik het een tijdje en probeer haar dan af te leiden met bijvoorbeeld Bumba. Als het is omdat ze moe is dan leid ik haar direct af met Bumba.
Ik heb al meer dan eens geprobeerd om het te blijven negeren, maar dat werkt niet. Het zal wel geen verstandige, opvoedkundige methode zijn, maar ik laat haar echt niet half uur zo tekeer gaan.

Sterkte met die dame van je.

Liefs Trudi

Dat ben ik dus helemaal met je eens. Negeren helpt totaal niet, want ze komt boos achter mee aan gelopen. En ze huilt dan zooo hartverscheurend!
Hoe gaat het verder met jullie?

Liefs Irene

Terug
Bovenaan