afkolven medela freestyle gaat moeilijk

<p>Mijn dochtertje is 8 weken en ben sinds 2 weken aan het kolven. Ze drinkt niet voldoende aan de borst, hoewel ik veel melk heb.<br />Ik heb de kolf van difrax en kolf per keer vlot een dikke 100ml.<br />Maar omdat ik voltijds kolf is deze enkelzijdige kolf heel tijdrovend. <br />Dus heb ik de dubbelzijdige kolf van medela (freestyle) aangeschaft.</p><p>Zo vlot het met de difraxkolf gaat, zo moeizaam gaat het met de kolf van medela.<br />Heeft iemand nog dit probleem? Wat doe ik fout?<br />Ik zou het jammer vinden als deze kolf niet voor mij werkt. Heel veel mensen zijn hier heel tevreden van.</p>
 
Ik ben inmiddels gestopt met borstvoeding, mede doordat het kolven met de Medela Freestyle niet goed ging en ik daardoor een slechte productie had. 
De lactatiekundige zei dat er echt niks mis mee was en dat ze er niks aan kon doen. Advies was goed ontvetten en de onderdelen niet meer in de afwasmachine (deed ik al niet). Ik was behoorlijk gefrustreerd en heb na veel appjes en belletjes Medela gecontacteerd. Zij gaven aan dat bij twijfel de kolf altijd via de verkoper teruggestuurd kan worden voor controle. Bij mij bleek het slangetje niet goed in de motor te klemmen en de connectoren op flesje niet goed vacuüm te zuigen. 
 
 
Ik had ook altijd ruzie met de freestyle. Kolfde zowiezo al minder met dat ding, maar als er maar iets niet goed zit/scheef zit of nog heel minimaal vochtig is doet ie t niet goed meer. Heel iritant. Heb nu de horigen chicture, superfijn ding!! Flexibele   schilden, beide kanten afzonderlijk in/bij te stellen en stil! En: betere opbrengst als bij de freestyle (voor mij). Misschien staat er bij jou wel 1 in de buurt op MP of kun je er een huren om te proberen?
 
Bij mij werkt de medela wel goed. Heb ook geen andere gehad.
Maar hij kan idd soms scheef zitten, de flexibele schilden en dan doet ie het inderdaad niet goed.
Werkt het ook niet als je ‘m krachtiget zet?
 
Ook hier alleen positieve ervaringen met de Freestyle. Kolfde er vanochtend zelfs 390ml mee! 
Je ziet vanzelf als de connector niet goed vacuum zuigt. Dit kun je van bovenaf controleren. Even uit elkaar halen en opnieuw in elkaar doet vaak de truc.
Goed schoonmaken is belangrijk maar ik moet zeggen dat ik het niet elke dag uitkook omdat ik hoor dat membranen vaak vervangen moeten worden. 
Stomme vraag misschien, maar zet je hem goed in elkaar? Ik had de eerste keer dat ik het membraan er verkeerdom in deed. Supersuf natuurlijk maar daardoor zoog hij niet goed vacuum.. Duh.. 
 
 
Heb hem al goed ontvet, in -en uit elkaar gezet, op youtube fimpjes bekeken, harder en stiller gezet, ...
Morgen conctacteer ik mijn vroedvrouw. Hopelijk kent zij er wat meer van. Dus voorlopig nig even met de difrax kolven en het verder uitpluizen ?
 
 
Terug
Bovenaan