afkolven

ik wil wel borstvoeding geven, maar dan wel afgekolfde
is het mogelijk om hier direct na de geboorte al mee te beginnen, of lukt het afkolven dan niet
 
volgens mij kan dat gewoon hoor!
toen mijn borstvoeding niet lukte, 2 dagen na de bevalling ben ik begonnen met kolven en gaf het uit een flesje. dit is erg handig, zo zie je precies hoeveel je kleine drinkt. o ja, kies wel voor een elektrische, want kolven neemt al veel tijd in beslag en anders helemaal. kies ook voor een fles met een kleine speen. bijv. de difrax fles.
succes!!!
 
Hai,

Ook bij mij lukte de BV niet direct en ben ik na twee dagen gaan afkolven! Inderdaad een heel gedoe eerst de fles dan kolven vooral omdat ik eerst de borst aanbood! Poehee het was wel een werk maar ja je wil toch het beste voor je kind dus ben ik daar 3 weken mee door gegaan en nu sinds een paar dagen gaat ze weer aan de borst en hoef ik maar twee x daags te kolven. Zoals anoniem zegt is het inderdaad meer werk maar je zult er vast een reden voor hebben denk ik! Trouwens ik vind het heel erg goed dat je de moeite wilt nemen om je kind toch moedermelk te geven. Ik hoorde van diverse mensen dat geolfde melk net zo goed is al borst hoor! Iedreen moet doen waar die zich lekker bij voelt...


Ojaa ik kolf trouwens met een gehuurde medela pomp van de thuiszorg, ik kolf nu sinds een week dubbel en dan ben ik meesttal binnen 15 min klaar!

Ben wel benieuwd waarom je eigenlijk wil gaan kolven en niet de borst?
 
Het gevaar met afgekolfde melk is natuurlijk het gevaar voor bacterien. En je kind krijgt de voeding op een verkeerd moment. De voeding verandert namelijk gedurende de dag.
 
mijn dochtertje wou de eerst dagen niet goed drinken,door een vacuumbevalling,zelf was ik erg emotioneel en toen ik in het ziekenhuis moest afkolven zat ik er helemaal doorheen,dus na 2 dagen zijn we al met bijvoeden begonnen,ik zag het kolven helemaal niet zitten,wel heb ik nog 3 dagen elke keer geprobeert haar aan te leggen,maar dat deed zoveel pijn en met een uur klooien dronk ze maar 5 minuten ofzo,dus moest ik elke keer bijvoeden,was de hele tijd alleen maar met voeden bezig en ging haar gewoon met tegenzin voeden,dus toen hebben we besloten om over te gaan op de fles,ik vind dit wel erg jammer,omdat alles erg tegenzat was en ben ik hier erg emotioneel onder.Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je niet fijn voelt,dat kolven dan een hele opgaaf is,ik vond het erg onromantisch en technisch (weg roze wolk)
 
Bij mij lukte de borstvoeding ook niet helaas. Maar ben dus ook gaan kolven. Mijn zoon is nu drie maanden en ik doe dit nog steeds. Mijn ervaring is erg goed hoor. Het is inderdaad wel dubbelwerk. Maar ik had altijd melk in voorraad zodat ik niet persee moest kolven om te kunnen voeden. Het voordeel is dat je precies weet wat hij krijgt, en je kan het voeden delen met je partner of een ander. Wel merk ik nu al een paar weken dat ik het wel zat ben, om het maar even zo te zeggen. Heb nu ook besloten het af te bouwen en over te stappen op flesvoeding. Ook omdat ik nu weer werk. Ja ook ik heb een dubbele electrische kolf van medela en dit werkt erg goed.Tja je moet doen waar je je prettig bij voelt. En dat het niet goed zou zijn ?????? Mijn zoon is uitstekend gegroeid hoor en een heel tevreden manneke. Nou succes ermee.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan