afkolven

Hoi allemaal

even een vraagje over het afkolven.
weet iemand of je elke keer beide borsten moet afkolven?

ik geef nu mijn dochtertje van 6 weken elke keer 1 borst,en ze drinkt ong.20 min en is dan voldaan

maar ben benieuwd of je met kolven 2 borsten moet doen,en wat dan de hoeveelheid moet zijn.

hopelijk heeft iemand advies!!

alvast bedankt
groetjes renate
 
Mij is verteld, kolf tot er niet meer komt dus kun je beginnen met de borst waar al wat uit was en dan overstappen maar je mag ook gewoon kolven tot je borst weer aangenaam voelt. bedenk wel dat als je veel kolft je ook veel melk aanmaakt want je zegt dan eigenlijk tegen je lichaam maak meer ik heb meer nodig.
Ik kolf trouwens altijd even de borst waar mijn dochter (13 weken) al heeft gedronken want de melk is daar al goed toegeschoten gaat het makkelijker.
Hopelijk heb je er wat aan
Janneke
 
Dat mag je zelf weten, hangt ervan af hoeveel je eruit wil krijgen. Ik kolf zelf meestel 1 borst af. Als ik dan niet voldoende heb (ik wil minimaal 100 cc per keer kolven) dan kolf ik uit de andere borst nog bij. Als je gaat kolven om je melkproductie op gang te brengen, dan kun je beter allebei de borstn afkolven, want dan stimuleer je de aanmaak van nieuwe melk weer. Ik kolf altijd als ik weet dat mijn dochtertje lang gaat slapen. Dan kolf ik een dik uur na de laatste voeding en dan weet ik dan ik minimaal nog anderhalf uur heb om mijn borsten weer vol te laten lopen voor de volgende voeding. Succes ermee, ik was heel trots op mijn eerste afgekolfde flesje!
Vera.
 
Terug
Bovenaan