afkolven

Heeft iemand enig idee hoeveel afgekolfde borstvoeding ik aan mijn zoontje van 4 weken oud mag geven?
Zijn gewicht is op dit moment 3800 gr.
Zijn hier misschien bepaalde tabellen voor en zo ja, waar kan ik die vinden.

Alvast bedankt........!!!

Groetjes, Astrid
 
Hoi Astrid,

Er is idd een rekensommetje voor.
Voor iedere kilo lichaams gewicht 150cc.
Dus bij jou kan je 3 of 4 kilo nemen.
Dus 4 kilo x 150cc = 600cc dat deel je door het aantal flessen die hij krijgt.

Maar als ik je een tip mag geven zou ik de eerste keer beginnen met een beetje op te warmen omdat ze vaak moeten wennen aan het flesje het is dan zonde om de rest weg te moeten gooien.
Dan kan je daarna nog wat extra opwarmen.

Verder is dit een gemiddelde je merkt snel genoeg of je kindje meer of minder nodig heeft.

je kan ook kijken of het borstvoedingsforum.

Groetjes
 
Het maakt idd niet uit hoeveel je geeft van bv. Maar het rekensommetje is gemiddeld zodat je niet al je afgekolfde melk (wat bij sommige moeilijk) gaat moet weggooien als je te veel opwarmt.

Groetjes
 
Hoi,

Bij borstvoeding komt het inderdaad niet zo precies. Mijn zoontje (nu 14 weken) dronk uit een flesje altijd veel meer dan de richtlijn van 150 ml per kilogram lichaamsgewicht per dag. Maar er zijn ook kinderen die juist minder uit een flesje drinken. Wat je kan doen is een keer afkolven een half uur ofzo voor de voeding. Dit geef je dan ipv de borst (of laat je geven) en zo kun je zien of het genoeg is of te weinig. Indien te weinig dan geef je gewoon nog even de borst erna.

Groetjes, Nana
 
Terug
Bovenaan