afkolven

Hallo moeders,
Ik heb een vraag over het afkolven van de borstvoeding.Ik heb al twee kinderen, de oudste heeft bv gehad, maar dat mislukte. Heb bij hem ook nooit af hoeven kolven. De tweede heeft gelijk de fles gehad. Nu de derde wil ik het weer proberen, hopende dat het deze keer wel gaat lukken. Mijn vraag is dus of iemand weet welk kolfapparaat het beste is, is er een bepaald merk dat goed werkt of prettig in de omgang is? Wie heeft hier ervaring mee?? Ben nog niet bevallen (eind april), dus heb nog eventjes de tijd.
Groetjes Helen
 
Hoi Helen,

Het ligt er aan hoe vaak je wilt gaan kolven. Als je straks gaat werken en dan toch 2x per dag moet kolven en ook regelmatig zou ik kiezen voor een electrische. Zelf gebruik ik nu al 15 maanden de medela mini electric die bevalt me prima. Het enige nadeel vind ik dat het nog al een brommenden herrie maakt ( het motortje)
Een voordeel is dat het snel gaat omdat het electrische is en het blijf op het zelfde ritme gaan, dus geen lamme arm en je kan de sterkte van de zuigkracht instellen.

Ze zijn wel prijzig wat je kan doen is bij de thuiszorg winkel een kolf aparaat huren om te kijken wat je prettig vind. En om te kijken of de bv nu wel goed gaat.

Succes
 
Hoi Helen,

Ik zou als je toch wat vaker wil kolven eerst een electrische huren, er zit een bedrijf in amsterdam waar je huur koop kunt doen. Ze distribueren door heel nederland geloof ik. Zelf had ik eerst een handpomp (medela), maar omdat ik full-time ben gaan kolven door bv-problemen heb ik de mini-electric gekocht en wat mijn voorganger al schreef, hij maakt best veel herrie. Als ik weer zou moeten kiezen zou ik dus gaan huren. Kun je ook vaak dubbel kolven, scheelt de helft van de tijd en vaak een betere opbrengst. Succes met je keuze en de zwangerschap!
ps heb goede verhalen gelezen over de ameda (ofzo), schijnt niet zo duur te zijn.
 
Hoi Helen,
Ik heb een Medela 2-fase handkolf gehad, werkte prima ook goed schoon te maken/ houden. Ik heb veel gekolfd, ook op mijn werk maar heb toch voor een handkolf gekozen. Geen problemen mee gehad hoor ondanks het vele kolven, vond het idd wel lekker rustig, geen gezoem. Succes, enneh als je twijfeld idd eerst maar eens even een huren
Groetjes Irene mv Anoek
 
Hoi Helen,

Ook ik heb goede ervaringen met de Medela mini electric, heel handzaam en geen gedoe. Groot nadeel vond ik ook de herrie. Op een gegeven moment hing dat geluid me echt de keel uit. Maar ja, de voordelen wogen er tegenop.
Fijne zwangerschap!
 
Ik heb ook de medela mini electric. Ik had bij mijn eerste kindje al de medela handkolf, maar heb die maar een paar keer gebruikt omdat de borstvoeding niet lukte. Nu geef ik al ruim 7 maanden borstvoeding en kolf ik drie dagen in de week. Ik heb dit keer dus alleen die mini electric erbij gekocht. Het maakt inderdaad wel een kabaal, maar hij werkt gelukkig prima.
Je moet kijken wanneer je voordeliger uitbent. Wanneer je huurt, betaal je ook best een bedrag per dag/week. Of je dan voordeliger uit bent, zeker wanneer je van plan bent lang te voeden en te kolven?

Een hele goede verdere zwangerschap en bevalling gewenst.

groetjes,
Willemijn
 
Bedankt voor de tips dames, zal ze zeker meenemen in mijn keuze !
Nieuwsgierig naar ons babykamertje? Kom kijken op:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=1&id=130667&key=XD3UQLV6

Tot dan !
 
Hoi Helen
Als je vragen hebt op het gebied van borstvoeding, kijk dan ook eens hier:http://www.network54.com/Forum/89719

Dit is het borstvoedingsforum, daar zijn enorm veel (ervarings)deskundigen. heb er zelf onwijs veel aan gehad bij mijn borstvoedingsvragen...
Succes!!
 
Terug
Bovenaan