afkolven??

ik had ff een vraag over het afkolven..
Annique is nu 2 weken van de borstvoeding af
ze krijgt nog 1 fles afgekolfde voeding per dag
hoe kan ik nu het beste stoppen met kolven?
ik kolf nu om de 8 a 9 uur en dan 110cc bij de ene borst en uit de andere komt dan net 40cc
weet iemand een handige manier om te stoppen?
in 1x of toch nog meer afbouwen?

en hoe snel gaat cinababy werken? ik ben er nou 2 dagen mee bezig maar ze lijkt nog wel veel last te hebben? en heeft iemand ervaring met venkelwater? venkelthee werkt niet echt heb ik het idee

en is het normaal dat annique ondanks de krampjes nog 1x per dag een hele volle maar dunne ( net water) poepluier heeft.
ik dacht dat als ze krampjes hadden ze ook niet konden poepen...
groetjes sandra

Hoi,
Volgens mij kan je nu wel proberen om niet meer te kolven. Als de spanning echt te groot wordt, dan kan je de grootste druk er af halen. Bijvoorbeeld onder de douche even wat weg laten stromen. Eventueel de borst even masseren als je wat hardere plekjes gaat voelen, dit om borstontsteking te voorkomen.
Krampjes blijven tot 3 maanden "lastig". Dat heeft met de rijping van de darmen te maken. Venkelthee zou ik niet geven, dit schijnt zelfs een schadelijk effect te hebben. Op de site van het voedingscentrum staat daar iets over geschreven.
Cinababy heb ik nooit gebruikt, wel Venkelin van Lucovit. Maar toen was er nog niets bekend over de schadelijkheid van Venkelthee. Op het forum lees ik positieve verhalen over ABC Dolphius (of zo iets..., verkrijgbaar bij de Reformwinkel). Dat is een oplosbaar poeder wat darmkrampjes verlicht.
Sterkte!

Terug
Bovenaan