Afleen pink

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochtertje is nu 6 weken oud.
We hebben de fout gemaakt dat wij haa zijn gaan sussen door haar op onze pink te laten zuigen. Nu is dit echt een manier geworden om haar te troosten en te laten slapen. Vooral het gaan slapen is hierdoo een probleem.Het kost veel tijd, het is eigenlijk niet zo fris en een oppas kun je het ook niet aandoen.

We willen dus van die pink af! Als we een speentje geven ipv de pink wodt ze heel boos en spuugt ze het speentje uit en dan is het huilen geblazen. Ik ben geen typ die haar kan laten huilen! Dat gaat dwas tegen mijn moedergevoel in!

Heeft er iemand tips?

G Janneke

Hey Janneke,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud. Hij wilde ook geen speentje, maar wel onze pink. Maar sinds 2 dagen wil hij wel het speentje. We zijn gewoon blijven proberen, en hebben een ander speentje gekocht dan we eerst hadden. Eerst spuugde hij het steeds uit, maar nu dus ineens niet meer.

Misschien blijven oefenen dus. Wie weet lukt het dan bij jullie ook.

Groetjes, Chade

heyhey

mijn dochtertje wilde eerst ook alleen maa rde pink.
ook wij hadden toen zoiets van: ja, dat schiet niet op en idd, hygienisch is het niet.
een speen wilde onze kleine meid toen ook niet.
toch zijn we gaan stoppen met die pink.
gelukkig reageerde nathalia behoorlijk goed. ze heeft even lopen jammeren voordat ze ging slapen, en de volgende dag niets meer.

inmiddels is ze 14 maanden, heeft nog steeds geen speen. maar heeft wel haar duim uitgevonden, die ze gebruikt om in slaap te komen hihihi.

groetjes, do

hoi Janneke,
wat herkenbaar je verhaal!! Je bedoelt het zo goed, maar komt er nu door in "problemen".
Onze dochter had door antibioticum direct na geboorte al vanaf begin last van darmkrampjes en met bv mag je in begin geen speen geven, dus werd het de pink. Met als gevolg heel hard huilen als je die niet geeft/ gaf.
Met 9 weken zaten wij door het moeizame slapen en het de speen niet willen pakken in enorme dip samen. Ze wilde alleen bij ons op borst met pink in mond in slaap vallen... Dat wilde wij echt afleren, omdat dat niet altijd zo kam blijven
We hebben 4 verschillende spenen geprobeerd en uiteindelijk pakte ze er 1. Het is een speen die plat is aan beide kanten en waarvan het niet uitmaakt hoe hij de mond ingaat. Wat een opluchting!! (helaas is slapen nog steeds niet probleemloos, na 20wkn, door ??? reden)
Veel succes ermee!!
Mira

Ik wilde ook even zeggen dat mijn dochtertje de eerste 2 merken speen die we gaven resoluut weigerde (lag niet lekker in mondje of zo?), merk nr 3 (bibi) pakte ze meteen zonder problemen. Dus een ander soort speen kan idd helpen! En verder denk ik, doorzetten...

Ze accepteert (meestal) de speen, maar toch enkele momenten per dag is echt alleen een pink goed genoeg, al is het maar voor een paar minuten...

Succes!

Hoi,

Hier zijn we ook met pink begonnen omdat ze zuigbehoefte had.
Na week was ik het zat om met mijn hand in haar wieg te liggen, en dan heb ik het nog niet eens over alle pijnlijke spieren haha.
Mijn kraamhulp gaf de tip om een speen aan te laten wennen als je kindje rustig is. Dus niet als ze al zuigbehoefte heeft, maar als ze tevreden is.
Dan een keer de speen geven. In het begin kunnen babies de speen ook niet goed vasthouden. Onze dochter werd dan juist boos omdat de speen weer weg was (soms spuugde ze hem wel tot het voeteneinde haha)
En misschien werkt ander merk ook.
Ook hoor ik weleens van babies die de pink willen totdat ze hun eigen duim hebben gevonden en dan is ook alles voorbij. Dus probeer anders de duim eens in het mondje te stoppen.
Succes

Reneke

Hallo

Ook hier een tijd met pink lopen hannessen. Wilde in begin geen speen.
Ben blijven "oefenen" en op een gegeven momnet pakte hij hem.
Hij wil ook alleen maar de Bibi speen (gelijk 5 gekocht!).
Hij is nu bijna 4 maanden en is makkelijk rustig te krijgen met speen, mara kan ook goed zonder speen in slaap vallen.
Proberen dus...

Hoi,

ook onze zoon susten wij in het begin met de pink en dat deden de oppassen en visite ook. Met als gevolg, dat hij spruw kreeg...
Toen hij zijn eerste tandjes kreeg en ging bijten was het snel gedaan met de pink. Overigens was dat in de periode, dat hij zijn eigen duim ontdekte: errug makkelijk. En nu maar bedenken hoe we díe weer af moeten wennen..

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan