Afleren nagelbijten

Hoi hoi... onze zoon van 3 jaar en 3 maanden begon ineens op zijn nagels te bijten. Ik dacht eerst dat het even zou duren maar het duurt nu alweer een paar weken. Ik had Byte-X gekocht. Een goedje dat erg vies smaakt wat je op zijn nagels moest smeren. Zelfs met die vieze smaak blijft hij op zijn nagels bijten. Ik bleef smeren en smeren, maar er veranderde niets.Wie heeft tips voor mij? Alvast bedankt.
 
Ik dacht lees even mee maar nog geen tips. Ik benoem het elke keer en geef hem z'n knuffel. Hijs al een bijter heel lang maar nu een jaartje z'n nagels ook. Nu hij bijna 4 wordt probeer ik het te leren dat het niet mag, hij pulkt ook graag grrr irritant, als we samen tv kijken hoor je eerst gekauw en dan duw ik z'n handen weg en dan gaat je pulken aan z'n teennagels hahah.. Gek kind.
Volgens mij geeft t hem ontspanning want hij doet t vooral tijdens tv kijken als hij moe is en bijv bij de sinterklaasshow zie je hem op de film heel de tijd kauwen en aandachtig kijken. Hij heeft nu 2 x z'n nagel zo kapot gebeten dat het ging bloeden dus daar herinneren we hem vaak aan,
Succes, hopelijk heeft iemand een goude tip!
 
Terug
Bovenaan