Afleren van de inbaker-slaapzak

Dag dames,
Heeft iemand van jullie ervaring met de inbaker-slaapzak? Mijn zoon slaapt daarin (Puckababy) sinds hij 2 wk oud is, en nu hij ouder wordt (4 mnd nu) besef ik dat hij een keer moet leren in een gewone slaapzak te slapen. Alleen lijkt dat niet vanzelf te gaan. Hij schreeuwt de hele boel bij elkaar en als hij al in slaap valt dan is het voor een uurtje, wat niet lang genoeg is. Volgens de website zouden kindjes vanzelf afleren om met inbaker-zak te slapen. Moet ik hier op rekenen,of moet ik zelf gaan oefenen zonder inbaker-zak? Is het een kwestie van geduld of van doorbijten? Ik vind het zo sneu voor onze zoon als hij de hele dag onrustig is en niet goed kan slapen, dan laat ik hem liever nog mét inbakerzak slapen.
Wie heeft ervaring?
Groetjes, Esther.

Hallo, wij hebben wel ervaring met het inbakeren gehad. Onze dochter werd vanaf 3 wk tot 4 mnd ook ingebakerd vanwege het niet in slaap komen en het steeds wakker "maaien" met de armpjes. We hadden geen puckababy maar wel soortgelijk.
Zo ineens stoppen was bij ons ook geen succes en werd ons ook afgeraden, want dan is het verschil ineens te groot en liggen ze te "vrij" waardoor je weer terug bij af bent.
Wij zijn gaan afbouwen door eerst 1 armpje los te laten, daarna 2 armpjes. Daarna een gewoon slaapzakje  waarvan de bouwen  dicht geritst dus met de armen er in, zo kon ze wel bewegen maar zich niet in het gezicht wakker slaan. (en ook niet krabben, want dat deed ze toen ook veel ivm eczeem). Dit werkte bij ons goed. Pas als het ene goed ging, ging ik weer een stapje losser zeg maar.... Het afbouwen durrt dus zo een maandje, maar dat is onze ervaring.
Nog steeds kan ze erg druk zijn in d'r slaap trouwens, ze is nu net 1 jr.
Maar zo strak als ze eerst lag zo vrij ligt ze nu. De dekens vaak losgerukt en op d'r zij slapen... Erg grappig om te zien... Kon ik me niet voorstellen toen ze nog 4 mnd was... Maar komt dus allemaal goed en wordt steeds gemakkelijker.

Veel succes.

Terug
Bovenaan