Afmeting matrasje voor wieg?

Hi hi,

We hebben een hele mooie, gietijzeren wieg gekregen en op laten knappen die ruim 100 jaar oud is. Hij is al 50 jaar niet meer gebruikt maar nu willen wij m gaan gebruiken voor onze kleintje.

We willen de wieg laten bekleden en er moet een matrasje inkomen. Maar: wat is de standaard maat voor een wiegmatrasje? Heb het langste en het breedste stuk opgemeten en kom op ongeveer 70 cm in de lengte en  30 cm in de breedte.

Is dat een standaardmaat dat iemand weet en zo nee: hoe kom ik aan een matrasje? Moet deze bijvoorbeeld aan allerlei eisen voldoen?

Bedankt voor de tips alvast!

Groetjes,
Janneke

Als het goed is kun je bij de prenatal een matrasje op maat laten maken voor je wiegje. Ik heb dit tenminste van een vriendin. Ze wist niet meer wat het kostte, maar volgens haar was het niet extreem. Even vragen denk ik!

Succes

Of  anders naar een  stofferings bedrijfje gaan.   Hier kun je je wiegje afleveren en je krijgt hem terug met matrasje. Ben je zelf niet verantwoordelijk voor het inmeten van de juiste maten voor een matrasje.

Groetjes Noah

Hoi Janneke,

Je kan inderdaad bij de Prenatal een heel nieuw matrasje laten maken, dat kost tussen de 30 en 40 euro.
Je moet dan met een groot stuk papier de binnenmaat van het wiegje overtrekken, een mal als het ware, en dat meenemen naar de prenatal.
Die sturen het op naar de fabriek waar het matrasje word gemaakt, dat duurt tussen de 4 en 6 weken.
Ik weet het toevallig omdat ik er zeer korte tijd geleden ook voor ben weggeweest.

Succes met het maken van je matras.

Vind je dit e.v.t. niks kijk dan eens op de de site babyxpress.nl daar staat diverse maten en soorten matrasjes voor wiegmaatjes. Snelle leverering en kosten zijn niet extreem hoog.

Groetjes Anouk

Mijn moeder is naar een stoffenwinkel gegaan en heeft een stuk schuim gekocht. Dat kostte maar 7,50 euro. Wel moet het schuim minimaal 7 cm hoog zijn had ik begrepen. Mijn dochter ligt er heerlijk op en het voelt ook net zo stevig aan als een matrasje.

Mijn dochter is nu 8 weken en ik denk dat ze eerdaags al over gaat naar haar eigen bedje dus ik ben blij dat het niet al te duur was. In haar grote bedje heb ik wel een echt matrasje liggen.

Over matrasjes gesproken trouwens... Ik las in de nieuwste Ouders van Nu dat je het matrasje tijdig moet kopen, zodat het goed kan luchten en alle chemische stoffen wegtrekken... Is dit inderdaad zo???

groetjes,
Indra

Terug
Bovenaan